مشاهده مطلب

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۲      ۰             4205      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

در رقابت های جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۴ فیلا که از ۲۴ اسفندماه با حضور در ۱۰ برتر دنیا در سالن فوروم شهر لس آنجلس، کالیفرنیا آغاز شد تیم کشتی کشورمان پس از پیروزی مقتدرانه ۸ بر صفر مقابل ارمنستان در دیدار دوم نیز با ترکیبی جوان مقابل ترکیه به برتری ۷ بر یک رسید.

ملی پوشان کشورمان در جلوی چشم تماشاگران آمریکایی با یک نمایش خیره کننده توانستندمیزبان مسابقات را یز با نتیجه ۵ بر ۳ شکست دهند تا در آخرین دیدار دور مقدماتی مقابل تیم هند قرار گیرند،گوش شکسته های کشورمان در این مسابقه نیز با برتری ۸ بر صفر پیروز میدان شدند و به فینال این دوره از مسابقات جام جهانی رسیدند.

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در دیدار نهایی نیز با غلبه ۶ بر دو بر روس های پر مدعا برای سومین بار متوالی قهرمانی جام جهانی شد تا بار دیگر قدرت خود را به کشتی دنیا دیکته کند.

نتایج انفرادی مسابقه فینال مقابل کشور روسیه به شرح زیر است:

حسن رحیمی نماینده وزن ۵۷ کیلو گرم کشورمان در حالی مقابل ويكتور لبدوف عنوان دار روی تشک حاضر شد که در تایم نخست پس از یک زیر گیری از مچ پا خاک کردن در بیرون تشک صاحب دو امتیاز شد،رحیمی در تایم دوم در واپسین لحظات پیروزی ۳بر ۲ را با نتیجه ۴ بر ۳ عوض کرد و مغلوب این مسابقه شد.

در وزن ۶۱ کیلو گرم مسعود اسماعیل پور در تایم نخست مقابل الكساندر بوگومايف با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب شد تا کار به سه دقیقه دوم کشیده شود در این تایم اسماعیل پور با جنگندگی بیشتر مبارزه خود را آغاز کرد تا در نهایت پس از کش و قوس های فراوان نتیجه ۱۲ بر ۶ به سود دلاورمرد جویباری کشورمان به پایان برسد.

سید احمد محمدی جوان در وزن ۶۵ کیلو گرم  در ۲ دقیقه و۲۱ یک ثانیه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر علي بك حاجي ايمايف را از پیش رو برداشت.

تلاش مصطفی حسین خانی و ختاگ تسابولوف در وزن ۷۰ کیلو گرم  در وقت نخست ۵ بر صفر به سود آزاد کار کشورمان به پایان رسید و در تایم دوم نیز حسین خانی با کسب ۴ پوئنی که به دست آورد نتیجه را ۹ بر صفر به سود خود کرد.

عزت اله اکبری در وزن ۷۴ کیلو گرم در یک کشتی بسیار ضعیف با نتیجه ۱۱ بر صفر در همان تایم نخست مقابل احمد حاجي ماگمداف مغلوب شد.

در وزن ۸۶ کیلو گرم احسان لشگری در تایم نخست با اخطاری که گرفت و نتوانست در ۳۰ ثانیه پوئنی بگیرد یک بر صفر عقب  افتاد،لشگری در تایم دوم به دلیل آنکه آنزور اوريشف از دو اخطاری که گرفت نتوانست امتیازی بگیرد نتیجه را دو بر یک به سود خودش به پایان رساند.

رضا یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در وزن ۹۷ کیلو گرم  در تایم نخست با نتیجه ۱۰ بر یک يوري بلونوفسكي را شکست داد،وی در سه دقیقه دوم با کسب دو امتیاز دیگر در پایان ۱۲ بر دو پیروز میدان شد.

در وزن ۱۲۵ کیلو گرم کمیل قاسمی مقابل آنزور خزريف پس از شش دقیقه مبارزه سخت ونفسگیر ۳ بر صفر پیروز میدان شد تا مهر تائیدی بر قهرمانی تیم ملی کشورمان زده باشد.

فدراسيون جهاني کشتي:ايراني ها بهترين بودند/اينگلود بيشتر شبيه تهران بود

فدراسيون بين المللي كشتي (فيلا) پس از سومين قهرماني ايران در مسابقات جام جهاني كشتي آزاد- محل برگزاري اين رقابت ها در “اينگلوود” لس آنجلس آمريكا را به دليل حضور بي شمار ايرانيان درسالن – بيشتر به ورزشگاهي در تهران شبيه دانست جام جهاني كشتي آزاد آمريكا بامداد دوشنبه با برتري مقتدرانه تيم كشتي آزاد ايران مقابل روسيه در فينال به پايان رسيد.

فيلا در گزارش خود از اين رقابت ها نوشت : آزادكاران ايران در ميان تشويق هاي بي امان تماشاگران براي دومين شب متوالي موفق شد تيم قدرتمندروسيه را با نتيجه شش بر دو در سالن لس آنجلس فروم شكست دهددر اين رقابت ها بيش از سه هزار و ۵۰۰ هوادار از سراسر دنيا براي تشويق تيم هايشان به سالن رفته بودند اما طرفداران هيچ كشوري بهتر از ايراني ها نبودند.

گفتنی است در دیدار رده بندی این دوره از مسابقات جام جهانی کشتی آزاد آمریکا میزبان مسابقات با نتیجه ۷ بر یک از سد اوکراین گذشت و به مقام سوم رسید. در یکی از مهمترین مسابقات این دیدار فاستر از آمریکا در وزن ۸۶ کیلوگرم ابراگیم آلداتوف قهرمان جهان از اوکراین را با نتیجه ۷ بر ۲ شکست داد.

مغولستان هند را ۵ بر ۳ شکست داد و به مقام پنجم رسید. ترکیه و ژاپن که در گروه خود چهارم شده بودند، مقابل هم صف آرایی کردند که ترکیه ۶-۲ حریف آسیایی خود را از پیش رو برداشت و در مکان هفتم قرار گرفت.

تیم‌های گرجستان و ارمنستان نیز برای کسب عنوان نهمی دیدار کردند که حاصل کار تساوی ۴ – ۴ بود، اما گرجستان به دلیل امتیاز مثبت بیشتر به مقام نهم رسید.

گفتنی است ملی پوشان کشورمان در آخرین دیدار دور مقدماتی تیم هند را از پیش رو برداشتند که نتیجه انفرادی این مسابقه به شرح زیر است:
ایران ۸ – هند صفر

در وزن ۵۷ کیلو گرم آميت كومار مقابل حسن رحیمی حاضر نشد.

در وزن ۶۱ کیلو گرم مسعود اسماعیل پور پس از پیروزی ۳ بر صفر در تایم نخست مقابل باجرانگ در نهایت کشتی را با نتیجه ۵ بر صفر به سود خود به پایان رساند.

میثم نصیری در وزن ۶۵ کیلو گرم در تایم نخست تنها به دلیل اخطاری که راجنش هندی گرفت ونتوانست در ۳۰ ثانیه امتیازی بگیرد نتیجه را یک بر صفر به سود خودش به پایان رساند اما در تایم دوم نصیری با گرفتن ۴ پوئن توانست ۵ بر صفر پیروز میدان شود.

در وزن ۷۰ کیلو گرم مصطفی حسین خانی مقابل آميت كومار دانخار قرار گرفت و پس از پیرزوی ۳ بر صفر در سه دقیقه نخست در نهایت ۵ بر صفر به برتری رسید.

رضا افضلی نماینده وزن ۷۴ کیلو گرم کشورمان در تایم نخست با نتیجه ۲ بر صفر رانا پاروين هندی را شکست داد تا در پایان این دیدار افضلی ۶ بر صفر پیروز از تشک کشتی خارج شود.

در وزن ۸۶ کیلو گرم احسان لشگری در حالی مقابل پاوان كومار قرار گرفت که تایم نخست را با نتیجه ۶ بر صفر به سود خودش به پایان رساند،لشگری که برای جبران شکست رقابت صبح خودش مقابل كليتون فاستر آمریکایی وارد تشک شده بود در ۳ دقیقه و ۴۵ ثانیه با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر حریف هندی را از پیش رو برداشت.

در وزن ۹۷ کیلو گرم حامد طالبی زرین کمر مقابل سايوارت كاديان قرار گرفت و در کمتر از چهار دقیقه توانست ۱۰ بر صفر پیروز میدان شود.

در وزن ۱۲۵ کیلو گرم هندی ها نماینده ای نداشتند.

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان پس از پیروزی مقتدرانه ۸ بر صفر مقابل ارمنستان در دیدار دوم نیز با ترکیبی جوان مقابل ترکیه به برتری ۷ بر یک رسید، ملی پوشان کشورمان در جلوی چشم تماشاگران آمریکایی با یک نمایش خیره کننده توانستند میزبان مسابقات را هم با نتیجه ۵ بر ۳ شکست دهند.

نتایج انفردای تیم کشتی ایران مقابل حریفان خود به شرح زیر است:

ایران۵- آمریکا۳

در وزن ۵۷ کیلو گرم حسن رحیمی دارنده دو مدال طلا و برنز جهان در تایم نخست با نتیجه ۳ بر صفر مقابل آنجل اسكوبدو پیروز شد و در نهایت نیز با نتیجه ۸ بر صفر کشتی را به سود خودش به پایان رساند.

مسعود اسماعیل پور دارنده مدال برنز جهان در وزن ۶۱ کیلو گرم در یک مبارزه نفس گیر در حالی که از ريس هامفري عقب افتاده بود در پایان ۱۰ بر ۸ پیروز میدان شد.

میثم نصیری جوان در وزن ۶۵ کیلو گرم در تایم نخست با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل برنت متكالف پیش افتاد و در حالی که می توانست پیروز شود در نهایت ۱۱ بر ۸ مغلوب شد.

مصطفی حسین خانی در وزن ۷۰ کیلو گرم در یک کشتی نزدیک در تایم نخست برابر نيك مارابل با نتیجه یک بر صفر پیش افتادو در نهایت نیز همین امتیاز پیروزی را برای حسین خانی و تیم کشورمان به ارمغان آوزد.

عزت اله اکبری دارنده مدال نقره جهان در وزن ۷۴ کیلو گرم مقابل جردن باروفس قهرمان المپیک با نتیجه ۷ بر یک مغلوب شد.

در وزن ۸۶ کیلو گرم احسان لشگری دارنده دو مدال برنز المپیک و جهان مقابل كليتون فاستر قرار گرفت که در ۳ دقیقه نخست دو کشتی گیر با نتیجه ۲ بر ۲ به کار خود پایان دادند اما در تایم دوم لشگری با اشتباهات خودش نتیجه را ۷ بر ۵ واگذار کرد.

رضا یزدانی دارنده دو مدال طلا و دو برنز جهان در وزن ۹۷ کیلو گرم در برابر جي دي برگمن با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید.

اما کمیل قاسمی دارنده مدال برنز المپیک در یک رقابت حساس مقابل تروال دلاگنف قرار گرفت وبا نتیجه یک بر صفر پیروز شد تا در نهایت تیم ایران آمریکایی ها را نیز شکست دهد.

ایران۷ – ترکیه یک

در وزن ۵۷ کیلو گرم مهران رضا زاده درحالی که در تایم نخست با نتیجه ۱۰ بر ۸ مقابل نبي اوزون پیش بود قبل از پایان مسابقه حریفش را با ضربه فنی از پیش رو برداشت تا ۵ امتیاز فنی را برای کشورمان به دست آورد .

در وزن ۶۱ کیلو گرم مسعود اسماعیل پور در تایم نخست با نتیجه ۶ بر ۴ از رجب توپال پیش افتاد وی در در حالی که هنوز به دقیقه ۵ مبارزه نرسیده بودیم با فن سگگ حریف را به خطر انداخت وسپس با ضربه فنی به برتری رسید تا او نیز امتیاز فنی کامل تیمی را تصاحب کند.

سید احمد محمدی در وزن ۶۵ کیلو گرم در تایم نخست با نتیجه ۵ بر صفر مقابل صلاح‌الدين كليچ ساليان پیش بود و در نهایت در ۳ دقیقه و۳۹ ثانیه با امتیاز عالی ۱۱ بر صفر پیروز میدان شد.

در وزن ۷۰ کیلو گرم پیمان یار احمدی در حالی مقابل مصطفي كايا قرار گرفت که در همان دقایق نخست پس از خاک کردن حریفش ۴ بارنداز متوالی را اجرا کرد که مورد تشویق ویژه تماشاگران حاضر قرار گرفت اما درنهایت به دلیل جوانی و تجربه ناکافی ۱۱ بر ۹ مغلوب شد.

در وزن ۷۴ کیلو گرم رضا افضلی در پایان تایم نخست با نتیجه ۳ بر صفر مقابل مرات اوزترك به برتری رسید تا در نهایت در دقیقه چهارم مبارزه ۱۱ بر صفر این کشتی گیر ترک را مغلوب سازد.

علی رضا کریمی جوان در وزن ۸۶ کیو گرم مقابل فاتح اردين قرار گرفت و در همان تایم نخست ۱۱ بر یک به برتری رسید.

در وزن ۹۷ کیلو گرم حامد طالبی زرین کمر در کمتر از دو دقیقه با نتیجه عالی ۱۰ بر صفر علي بونچوغلو را شکست داد.

در نهایت پرویز هادی نیز در وزن ۱۲۵ کیلو گرم قبل از پایان دقیقه سوم با نتیجه ۱۱ بر صفر حمزه اوزكارادرا از پیش رو برداشت.

ایران ۸ – ارمنستان صفر

در وزن ۵۷ کیلو گرم حسن رحیمی در ۲ دقیقه و ۲۶ ثانیه با نتیجه ۱۰ بر صفر آرتاك هوانسيان را شکست داد.

در وزن ۶۱ کیلو گرم مسعود اسماعیل پور نیز ۱۱ بر یک والوديا فرانگوليان را مغلوب کرد.

در وزن ۶۵ کیلو گرم میثم نصیری با امتیاز عالی ۱۴ بر ۴ آرتور آراكليان را از پیش رو برداشت.

مصطفی حسین خانی در وزن ۷۰ کیلو گرم در تایم نخست برابر داويت آپويان با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید.

در وزن ۷۴ کیلو گرم عزت اله اکبری ۱۱در ۳ دقیق و ۳۸ ثانیه بر صفر از سد والروژان كاجويان گذشت.

در وزن ۸۶ کیلو گرم احسان لشگری توانست به راحتی مقابل واهه تامرازيان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز میدان شود.

در وزن ۹۷ کیلو گرم رضا یزدانی در ۲ دقیقه و ۳۴ ثانیه با ضربه فنی ويكتور كازياشويلي را مغلوب کرد.

کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵ کیلو گرم مقابل آندرانيك گالستيان قرار گرفت و در ۳ دقیقه و ۳۸ ثانیه با نتیجه ۱۵ بر ۴ به پیروزی رسید.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: