مشاهده مطلب

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹      ۰             18902      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در جلسه “پایش مفاد تفاهم نامه توسه معادن استان یزد” که با حضور استاندار یزد و جمعی از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: اجرای عملیات مطالعات پهنه های اکتشاف به وسعت بیش از ۲۸ هزار کیلومتر مربع و تکمیل مطالعات و صدور پروانه در محدوده امیدبخش نیز انجام شده است.

پایش معادن کوچک استان

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه معادن کوچک مقیاس این استان، گفت: در این زمینه پایش استانی معادن سنگ آهن(هماتیتی و مگنتیتی)، مس، سرب و روی، ز زغال سنگ و سیلیس خاک صنعتی انجام شده و در مجموع ۱۱۰ معدن غیر فعال شناسایی و ۱۷ بلوک معدنی معرفی شده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از ۱۱۰ معدن اقدام کلینیکی برای ۳۱ معدن انجام شده است و فعال سازی و جذب معادن سنگ آهن هماتیتی و زغال سنگ های حرارتی در اولویت قرار دارند.

اجرای مفاد تفاهم نامه توسعه معادن استان یزد

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تفاهم نامه “مشارکت در توسعه معادن، صنایع معدنی و احداث و ایجاد زیرساخت های طرح های معدنی و راهسازی در استان یزد گفت: مشارکت در احداث جاده معدن قلعه خرگوشی، سورک-هفتهر و ندوشن توسط ایمیدرو به طول ۲۲ کیلومتر با بخش خصوصی مراحل پایانی را طی می کند. پیشرفت فیزیکی پروژه فوق به ۹۷ درصد رسیده است.

غریب پور با اشاره به راهبری بنگاه های بزرگ معدنی توسط این سازمان در استان یزد، گفت: افزایش سرمایه شرکت چادرملو برای اجرای طرح های توسعه ای تا ۱۰ هزار میلیارد تومان امسال انجام می شود. وی افزود: همچنین تجهیز معدن و احداث کارخانه سرب و روی مهدی آباد با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است و از سوی دیگر کارخانه تولید الکترود گرافیتی به ظرفیت ۳۵ هزار تن در سال با همکاری شرکت فولاد مبارکه و چادرملو راه اندازی خواهد شد.

سرمایه گذاری در طرح ها از محل سود انباشته

وی یکی از سیاست های ایمیدرو در شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی را تامین مالی برای طرح های توسعه شرکت ها خواند و در اینباره گفت: با توجه به نبود منابع مالی بین المللی و بانکی، استراتژی تامین مالی برای طرح های توسعه شرکت ها از محل سود انباشته خود شرکت ها، مورد توجه قرار گرفت. غریب پور ادامه داد: در حال حاضر تامین مالی طرح ها از طریق افزایش سرمایه شرکت ها در حال انجام است.

اهتمام ایمیدرو به توسعه معادن استان

در ادامه این جلسه محمد علی طالبی استاندار یزد طی سخنانی گفت: خوشبختانه ایمیدرو به مفاد تفاهم نامه ای که با حضور رئیس جمهور در سفر به استان یزد به امضاء رسید، پایبند است و از اهتمام این سازمان برای توسعه معادن استان قدردانی می کنم.

طالبی افزود: استانداری حمایت خود را از توسعه طرح های معدن و صنایع معدنی استان در جهت اشتغالزایی، ایجاد ارزش افزوده و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خواهد داشت. این گزارش می افزاید، در این جلسه سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز و بافق، بهاباد، خاتم و ابرکو، محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، وجیه الله جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت گل گهر حضور داشتند.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: