مشاهده مطلب

      ۲۶ آذر ۱۳۹۹      ۰             19360      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

به گزارش ایسنا، عبدالرضا فولادوند در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره جابربن حیان و فرصت های متنوع یادگیری که از شبکه شاد پخش شد، افزود: این معلم ها گمنامانی هستند که در عرصه تعلیم و تربیت بدون هیایو کار خودشان را انجام و جان عزیزشان را از دست داده اند. همکاران ما در این چندماه بیشترین تلاش را داشته اند که باید از آنها قدردانی کنیم. هفته آینده از فعالان عرصه آموزش مجازی تجلیل خواهیم کرد و این کار را ادامه می دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره جابر بن حیان که متفاوت از سال های گذشته است اظهار کرد: اهداف طرح جابر درراستای تقویت کنجکاوی دانش آموزان نسبت به شناخت پدیده ها و تقویت مهارت های گوناگون است که در ردیف سیاست های عمده دولت تدبیر و امید قرار دارد. فاصله گرفتن از محفوظات محوری و حرکت به سمت مهارت محوری در این دوره بسیار مورد تاکید است.

فولادوند ادامه داد: آنچه اکنون بر زندگی کودکان ما و سرمایه های آینده موثر و تعیین کننده است، “مهارت” است که دانش آموزان باید برای زندگی آینده با آن انس بگیرند. آیا ما کاربرد ابزار، جمع آوری اطلاعات، فرضیه سازی، پیش بینی، آزمایش، مهارت های زندگی، مهارت های زبانی، سخن گفتن، خواندن و پرسشگری  را به بچه ها یاد داده ایم؟  معلم ها معمولا می گویند « بچه ها فردا می پرسم» درحالی که باید بگویند: «بچه ها شما فردا بپرسید».

وی اضافه کرد: لازم است گاهی امتحانات را معکوس برگزار کنیم و بگوییم شما دانش آموزان از این کتاب ۲۰ سوال مطرح کنید به جای اینکه به سوالات ما پاسخ دهید. آنچه جامعه را متحول می کند و فرهنگ ساز می شود و به تشکیل تمدن منتهی می شود مناظرات و گفت وگوهای علمی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به ضرورت شناسایی استعدادها و توانمندی های فردی دانش آموزان عنوان کرد: در جشنواره جابربن حیان دانش آموزان به صورت گروهی طرح هایی را انجام داده اند که از حیث تقویت تعامل با همسالان ارزشمند و پراهمیت است. باید مهارت باهم کارکردن را به دانش آموزان بیاموزیم. مشارکت دادن اولیاء در طرح های دانش آموزی نیز از جمله اهداف جشنواره جابربن حیان است.

    مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران  با بیان اینکه درصد شرکت دخترها در جشنواره جابر بیشتر بوده است گفت:  ۶۴ درصد شرکت کنندگان دختر  و ۳۶ درصد شرکت کنندگان پسر بوده اند. ۱۵۰ معلم راهنما داشتیم که ۲۰۶ هزار دانش آموز شرکت کننده را راهبری کردند که امروز از برگزیدگان آنها تقدیر می شود.

     

     دیدگاههای کاربران

      1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
      2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

    عبارت زیر را تکمیل کنید: