مشاهده مطلب

      ۲۶ آذر ۱۳۹۹      ۰             19356      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا سفر اروپایی خود را نیمه کاره گذاشت و روز سه شنبه به واشنگتن بازگشت تا درباره حمله سایبری ادعایی روسیه علیه چندین سازمان دولتی در آمریکا تحقیق کند.

بر این اساس، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به روزنامه نشنال گفت: اوبراین قرار بود این هفته به انگلیس، ایتالیا و آلمان سفر کند، اما چهار روز زودتر به واشنگتن برگشت.

وی افزود شورای امنیت ملی آمریکا در روز‌های شنبه و دوشنبه دو جلسه در سطح بالا درباره نقض سایبری برگزار کرده است و آقای اوبراین امشب و فردا جلسه دیگری را تشکیل خواهد داد.

پیش تر روزنامه نیویورک تایمز طی گزارشی اعلام کرد وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا نیز از جمله سازمان‌هایی بودند که براثر وقوع حمله سایبری به برخی نهاد‌ها و وزارت خانه‌های این کشور در چند روز اخیر، هک شده‌اند.

راسل گوئماره، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در این راستا مدعی شده است که، وزارتخانه‌های فوق از گزارش‌ها آگاهی داشتند و در حال حاضر نیز درحال ارزیابی تاثیرات و تبعات آن هستند.

وزارت خزانه داری و تجارت آمریکا در روز یکشنبه مورد حمله سایبری قرار گرفتند که حرف و حدیث‌های بسیاری را بدنبال داشت و بسیاری از مقامات آمریکایی، کشور‌هایی همچون روسیه، چین و ایران را مقصر اصلی این موضوع می‌دانستند.

پس از آن نیز اعلام شد گروهی از هکر‌های روسی توانسته‌اند به ارتباطات داخلی وزارت امنیت داخلی آمریکا دسترسی پیدا کنند.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: