مشاهده مطلب

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵      ۰             12943      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post
موسسه انگلیسی:

میزان صادرات نفتی ایران بعد از لغو تحریم ها ۲ برابر شده است

لندن- ایرنا- موسسه تحقیقاتی انگلیسی «وسلز ولیو» در حوزه کشتیرانی، در تازه ترین گزارش خود عنوان کرد که به دنبال لغو تحریم های بین المللی علیه ایران در اوایل سال 2016 میلادی، میزان صادرات نفتی ایران 2 برابر شده است.

به گزارش ایرنا، «وسلز ولیو» در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، عنوان کرد کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی طی پنج سال گذشته به ترتیب بیشترین میزان خرید نفت را از ایران داشته اند.
این گزارش می افزاید، ایران در سال گذشته میلادی بالغ بر ۱۰۵ محموله نفتی به چین، ۸۵ محموله به هند و ۵۸ محموله به امارات متحده عربی حمل کرده است.
گزارش یاد شده افزود: در این میان فرانسه، ایتالیا، یونان و اسپانیا نیز با ظهور بازارهای جدید برای نفت ایران به صف خریداران محصولات نفتی ایران پیوسته اند.
بنا بر گزارش «وسلز ولیو» در سال گذشته میلادی، ۲۱ محموله نفتی به فرانسه، ۱۵ محموله ایتالیا، ۱۴ محموله به یونان و ۱۳ محموله به اسپانیا حمل شده است.
«وسلز ولیو» همچنین عنوان کرد به رغم دستورالعمل اخیر «اوپک» مبنی بر کاهش تولید نفت از سوی کشورهای تولید کننده، اما تولید نفت خام ایران در ماه ژانویه به میزان ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرد.
این موسسه انگلیسی، همچنین در این گزارش به از سرگیری فعالیت شرکت های بین المللی نفتکش در ایران اشاره و عنوان کرد: داده های آماری نشان می دهد، میزان فعالیت شرکت هایی که در سال ۲۰۱۵ میلادی، محصولات نفتی ایران را حمل می کردند، پس از لغو تحریم ها خیلی متفاوت است.
این گزارش با این حال بر توانمندی شرکت ملی نفتکش ایران تاکید و افزود: جای تعجب نیست که شرکت نفت‌کش ایران از لحاظ تاریخی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتش جهان به شمار می رود.
به گفته این موسسه، با لغو تحریم ها، دامنه محدود شرکت های کشتیرانی ای که مجاز به حمل نفت ایران بودند، گسترش یافته است و اکنون شرکت های ملی نفتکش ایران، دیناکوم، دلتا تانکرز، پولمبروس، کوسکو و شرکت های دیگر نفت ایران را حمل می کنند.
«وسلز ولیو» در پایان تصریح کرد که افزایش تولید و صادرات نفتی ایران به خارج سبب شده است تا ایران سهم قابل توجهی از بازار نفت را تصاحب کند.
شرکت انگلیسی «وسلز ولیو» در سال ۱۹۹۳ میلادی تاسیس شده و بیشتر در زمینه حوزه کشتیرانی فعالیت دارد.
منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: