محمد احمدی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق آمار، تعداد کارتهای سوخت تحویل داده شده از شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، از سالهای ۱۳۹۳- ۱۳۹۶ به مجموعه شرکت پست، حدود ۹۴۰ هزار است. این کارتها ممکن است بهدلیل اینکه طی سنوات گذشته، تغیراتی چون تغییر مالکان، تغییر نشانی افراد، ایجاد مسئلهای برای خودرو همچون اسقاط یا غیره، از سوی صاحبان جدید خودرو، سوزانده یا ابطال شده باشند و یا بهدلیل مشکلات فنی، به این معنیکه محصولات قبلا بارکد پستی داشتند که این بارکدها، شش ماهه بوده و بعد از آن باید بارکدهای جدید برایشان تولید شود که مجددا در چرخه تولید و اصلاح روند قرار گرفته و مشخص شود که فرآیند آنها به چهصورت است.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست اعلام کرد: این فعالیتها حدود یک هفته کاری گذشته، انجام شد و بیش از ۵۴۰ هزار کارت ارسال و در شبکه توزیع پست قرار گرفته که توزیع بقیه هم نهایتا تا دو روز آینده صورت خواهد گرفت. توزیعها از روزهای ابتدایی آغاز شدهاند و از این کارتها، حدود ۲۷۰ هزار کارت تغییر مالکیت داشته و نشانی آنها تغییر کرده است. از آنجاکه ما نشانی افراد را نداریم و درواقع این اطلاعات در اختیار حوزه ناجاست، ما اطلاعات این افراد را استخراج کرده و به ناجا ارسال و درخواست کردیم که مابهازای آنها، لیبل نشانی جدید به ما تحویل دهند و به محض اینکه نشانی جدید دریافت شود، الصاق شده و وارد شبکه توزیع خواهند شد.
وی افزود: نحوه بازگشت کارتها به مردم، همچون رویه اولیه کارتهای سوخت خواهد بود، بدین صورت که مرسوله به نشانی اعلام شده توسط افراد، در دو نوبت توزیع خواهد شد. علاوه بر این، برای مدت سه ماه هم در باجههای معطله پست میماند که چنانچه فردی در منزل نباشد و کارت را دریافت نکند، بتواند به پست مراجعه کرده و کارتش را دریافت کند.
احمدی، با اشاره به اینکه مشکلی که وجود داشت به این دلیل بود که چون کاربری کارتها در افکار عمومی از بین رفته بود و همچنین برای دریافت کارتهای نوشماره، باید مبلغ ۱۰۰۰۰ تومانی پرداخت میکردند، مردم تمایل چندانی برای دریافت کارت نداشتند، گفت: با وجود این، مشکلات اما در حال حاضر طبق اولویت ایجاد شده، تصور میکنیم که اکثر کارتها توزیع شوند.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست درباره اینکه روز اول دیماه، اتمام مهلت ثبتنام کارتهای سوخت المثنی بوده، بنابراین تکلیف کارتهای در پست مانده چیست، اظهار کرد: از روز اول، یعنی قبل از شروع ثبت نام، در وبگاه پست در صفحه اصلی لینکی ایجاد شد که اطلاعات تمام کارتها و vin خودروها، فارغ از این که بارکد مرسوله در حال حاضر نشانی جدید دارد یا خیر، بار گذاری شده است. همچنین همکاران ما در حوزه شرکت پخش و پالایش فراوردههای نفتی، در تمام اطلاعرسانیهای عمومی خود مطرح کردند که در ابتدا افراد باید بررسی کنند کارتهایشان داخل مجموعه شرکت پست، هست یا خیر و سپس درصورت نبود، برای ثبت نام کارت جدید اقدام کنند.
وی افزود: بنابراین، طبق قرار گذاشته شده، حتما ازسوی شرکت پخش و پالایش فرآوردههای نفتی و حتی نیروی انتظامی بررسیها صورت میگیرد و تا جایی که ما اطلاع داریم، برای همه ثبت درخواست افراد، کارت تولید نمیشود. بلکه درخواست ثبتنام افراد، ثبت شده و یکبار با بانک اطلاعاتی که خودشان در حوزه کارتهای موجود دارند، بررسی صورت میگیرد. چنانچه کسی در این بانک اطلاعاتی، کارت داشته باشد، به روش پیامکی یا هر روش دیگر، صاحب کارت را از موجودیت و زمان ارسال آن مطلع خواهد شد.
احمدی تاکید کرد: بنابریان امکان وجود کارت اصلی و المثنی وجود ندارد. این موضوعی بوده که در جلسهها مطرح شده که البته درستترین رویه نیز هست. اما اطلاعات دقیقتر در دست شرکت پخش و پالایش فراوردههای نفتی است.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، با اشاره به اینکه کارتهای جدید به کارتهای بانکی وصل شده و عملا تولید کارت مطرح نیست، اظهار کرد: نکته مهم این است که کارتهای سوخت باطل نشوند و افراد بتوانند کارت سوخت اختصاصی داشته باشند. علاوه براین، تقریبا حدود ۱۰ هزار از ۹۴۰ هزار تا هم کارت وجود دارد که بر اساس اطلاعاتی که در اختیار ما قرار گرفته، عملاً از قبل غیرفعال شده و به حوزه ناجا برگشت داده میشوند.
وی تاکید کرد: افراد باید به سایت شرکت ملی پست مراجه کرده و در بنر اصلی سایت، لینکی قرار داده شده که افراد با استفاده از vin خودرو خودرو وارد شده و میتوانند مطمئن شوند که کارت با کد فعال برای آنها وجود دارد. در همان جا هم مشخص است که محصول درحال حاضر کجا و چه زمانی به دست مشتری میرسد. بنابراین کل فرایند قابل کنترل است.
2- از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.