مشاهده مطلب

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۲      ۰             2019      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post
با دستور وزیر کشور، فرآیند اجرایی انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ساختمان وزارت کشور آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم صدور دستور شروع انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا صبح امروز چهارشنبه در ساختمان وزارت کشور با حضور وزیر کشور آغاز شد.
بر این اساس در این مراسم وزیر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در روند شروع انتخابات در سایر استان‌ها قرار گرفت که می‌توان به استان خراسان رضوی و لرستان اشاره کرد.
جدول زمان‌بندی ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا
وزیر کشور ۲۵ آذر سال گذشته در حاشیه همایش معاونین سیاسی، امنیتی استانداری‌های سراسر کشور جدول زمان‌بندی ثبت‌نام انتخابات چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را تشریح کرد.
طیق برنامه ریزی های قبلی ثبت نام از نامزدهای انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاریخ ۲۶/۱/۹۲ تا ۱/۲/۹۲ به مدت ۷ روز خواهد بود و زمان برگزاری انتخابات آن ۲۴ خرداد ماه ۹۲ همزمان با یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری است.
روستاهای بالای ۲۰ نفر خانوار و ۱۰۰نفر جمعیت، روستاهای واجد شرایط  شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.
سطح تحصیلات کاندیداها در روستاهای تا ۲۰۰ نفر جمعیت خواندن و نوشتن و روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار نیز تا دیپلم می‌توانند کاندیدای انتخابات شوراهای شهر و روستا باشند.
همچنین سطح تحصیلات کاندیداهای انتخابات شوراها در شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت فوق دیپلم و بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز لیسانس و یا معادل آن باید باشد.
 تعداد اعضای شوراهای روستا در روستاهای تا ۱۵۰۰ نفر جمعیت سه نفر اصلی و دو نفر علی‌البدل، روستاهای بالای ۱۵۰۰ نفر، پنج نفر اصلی و سه نفر علی‌البدل خواهند بود.
 تعداد اعضای شوراهای شهر با جمعیت ۲۰ هزار نفر شامل پنج نفر عضو اصلی و دو نفر علی‌البدل و جمعیت تا ۵۰ هزار نفر هفت نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی‌البدل خواهند بود.
تعداد اعضای شوراهای شهر در شهرهای تا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۹ نفر اصلی و چهار نفر علی‌البدل و شهرهای تا ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۱ نفر اصلی و پنج نفر علی‌البدل هستند.
تعداد اعضای شورا در شهرهای تا ۵۰۰ هزار جمعیت، ۱۳ نفر عضو اصلی و شش نفر علی‌البدل و تا یک میلیون نفر جمعیت ۱۵ نفر عضو اصلی و هفت نفر علی‌البدل و شهرهای تا دو میلیون نفر جمعیت نیز ۲۱ نفر عضو اصلی و هشت نفر هم علی‌البدل خواهند بود.
در شهرهای بیش از دو میلیون نفر جمعیت هم ۲۵ نفر عضو اصلی و ۱۰ نفر علی‌البدل خواهند بود.
شهر تهران در بین شهرهای کشور استثناست و ۳۱ نفر عضو اصلی و ۱۲ نفر علی‌البدل خواهد داشت.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: