مشاهده مطلب

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۳      ۰             4845      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل عارضه پروستات صبح امروز (دوشنبه) در یکی از بیمارستان‌های دولتی، تحت عمل جراحی قرار گرفتند که بحمدالله این عمل با موفقیت به پایان رسید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه عزیمت به بیمارستان برای انجام عمل جراحی، در پاسخ به واحد مرکزی خبر گفتند: من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم.

ایشان افزودند: البته جای نگرانی نیست. این به معنای آن نیست که مردم دعا نکنند لیکن ان‌شاءالله جای نگرانی نیست و یک عمل خیلی معمولی و عادی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان خاطرنشان کردند: ان‌شاءالله لطف خدای متعال شامل خواهد شد و کارها به خوبی پیش خواهد رفت.

* عیادت رییس جمهور از رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در بیمارستان محل بستری رهبر انقلاب حاضر شد و از ایشان عیادت کرد.

روحانی در این دیدار، بهبودی و سلامتی کامل رهبر انقلاب را از خداوند متعال مسألت کرد.

رئیس‌جمهور پس از دیدار در مصاحبه‌ای، با اظهار خرسندی از وضعیت عمومی رهبر انقلاب و انجام دقیق و مطلوب عمل جراحی و مراقبت‌های پزشکی پس از عمل تأکید کرد: همه مردم باید برای سلامتی، طول عمر و افزایش توفیقات ایشان در خدمت به ملت ایران و جهان اسلام دعا کنند.

آقای روحانی حال عمومی رهبر معظم انقلاب را بسیار خوب و همراه با شادابی و نشاط توصیف کرد و گفت: عوارض پس از عمل کاملاً طبیعی است و تیم پزشکی مجرّب، این عمل جراحی را به بهترین و دقیق‌ترین وجه انجام دادند و در خصوص مراقبت‌های پس از عمل نیز باید با همین دقت کار را دنبال کنند.

رئیس‌جمهور دعای ملت ایران برای رهبر انقلاب را دعایی دائمی و مستمر خواند و اظهارداشت: حال عمومی رهبر انقلاب بسیار خوب است، بنابراین مردم اصلاً نباید نگران باشند و در کنار دعا برای سلامتی ایشان، همه باید شکرگزار وجود ذی جود و سلامت رهبر معظم انقلاب باشند.

وی به سفر خارجی از قبل برنامه ریزی شده خود در عصر امروز نیز اشاره کرد و گفت: تمایل داشتم که در تهران بمانم اما خود رهبر معظم انقلاب فرمودند که این سفر طبق برنامه انجام شود.

*  رضایت کامل از عمل جراحی/ وضعیت عمومی رهبر انقلاب، خوب و کاملاً طبیعی است

علیرضا مرندی رییس تیم پزشکی ایشان، در مصاحبه ای ضمن ابراز رضایت کامل از عمل جراحی پروستات انجام شده، گفت: این عمل جراحی بدون بیهوشی و با بی حسی موضعی انجام شد و وضعیت عمومی رهبر انقلاب اسلامی کاملا خوب و طبیعی  است.

مرندی همچنین افزود: عمل پروستات برای افراد در محدوده سنی سالمندی و حتی میانسالی، عمل رایجی است که در اغلب موارد نیاز به برداشتن پروستات بوجود می آید.

وی افزود: مدتی بود این عارضه در رهبر انقلاب ایجاد شده بود و نظر پزشکان این بود که اکنون زمان مناسبی برای عمل است و رهبر معظم انقلاب نیز از نظر پزشکان معالج تبعیت کردند.

رئیس تیم پزشکی رهبر معظم انقلاب در خصوص فرآیند انجام عمل گفت: عمل مزبور صبح امروز و در مدت کمتر از نیم ساعت با بی حسی موضعی و بدون نیاز به بیهوشی و بدون هرگونه عارضه ای انجام شد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در طول عمل در هوشیاری کامل بودند و صحبت می کردند و اکنون نیز در وضعیت خوبی هستند و از بنده خواستند سلامت ایشان را به مردم ابلاغ کنم.

مرندی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در خصوص انجام عمل در یک بیمارستان دولتی، افزود: رهبر انقلاب تأکید داشتند مزاحمتی برای سایر بیماران انجام نشود، لذا عمل صبح زود انجام شد.

مرندی در پاسخ به سوالی درباره زمان ترخیص رهبر معظم انقلاب از بیمارستان نیز گفت: بطور معمول مراقبتهای بعد از این عمل برای همه بیماران بین ۳ تا ۵ روز در بیمارستان انجام می شود و در خصوص ایشان نیز همین روند طی خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از ترخیص نیز مانند همه بیماران، در دوره نقاهت، محدودیتهای بعد از عمل از لحاظ میزان فشار کاری وجود دارد و ایشان اگرچه فردی فوق العاده پر کار هستند، اما باید به مدت چند هفته از فشار کاری خود کم و برخی کارها را نیز حذف کنند، البته اراده ایشان بر این است که هر چه زودتر به حالت طبیعی بازگردند.

رئیس تیم پزشکی رهبر انقلاب همچنین از زحمات کادر پزشکی و پرستاران در انجام عمل جراحی و همچنین از دعاهای خالصانه مردم ایران برای سلامتی رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد.

* انتقال مقام معظم رهبری به منزل پس از طی دوران نقاهت

محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران با اشاره به عمل جراحی مقام معظم رهبری گفت: حال ایشان بسیار خوب بود و عمل جراحی انجام شد و خود اطبا بسیار راضی بودند.

وی افزود: البته اطبا اساتید برجسته‌ای بودند و متخصص این کار هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: بعد از عمل جراحی ایشان در مدت بسیار کوتاهی به اتاق خود منتقل شدند. در طول عمل نیز ایشان را بی‌حس کرده بودند و نه بی‌هوش.

محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: بعد از اینکه ایشان به اتاق تشریف آوردند من با ایشان صحبت کردم حالشان بسیار خوب بود و هیچ ناراحتی و مشکلی نداشتند.

وی افزود: انشاء‌الله بعد از دوران ۵- ۶ روزه نقاهت بعد از عمل به منزل منتقل می‌شوند.

عیادت روسای قوا و مسئولان نظام از رهبر معظم انقلاب

به گزارش فارس، عصر امروز (دوشنبه) آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و حجت الاسلام سید حسن خمینی با حضور در بیمارستان محل بستری رهبر معظم انقلاب از ایشان عیادت کردند و با اظهار خرسندی از شرایط مطلوب رهبر معظم انقلاب پس از انجام عمل جراحی، سلامتی و طول عمر با برکت ایشان را از خداوند متعال مسألت کردند.

همچنین آیت‌الله هاشمی شاهرودی علی لاریجانی و علی اکبر ولایتی و غلامعلی حدادعادل از رهبر انقلاب عیادت کردند.

تماس تلفنی دبیرکل حزب‌الله لبنان

دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از عمل جراحی در تماس تلفنی از ایشان عیادت و احوالپرسی کرد.

عیادت جمعی دیگر از مسئولان کشور و فرماندهان نظامی از رهبر معظم انقلاب

در ادامه عیادت مسئولان از رهبر معظم انقلاب پس از انجام عمل جراحی صبح امروز،  اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی و همچنین تعدادی از مسئولان، با حضور در بیمارستان محل بستری رهبر انقلاب از ایشان عیادت کردند.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: