مشاهده مطلب

      ۰۷ دی ۱۳۹۱      ۰             1217      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

مسیحیان ایرانی هم پای همه هم کیشان خود در اقصی نقاط دنیا از روز ۲۵ دسامبر تا ۶ ژانویه را که بنا به دو روایت روزهای میلاد عیسی مسیح (ع) است و آغاز سال نو میلادی هم در آن قرار دارد را جشن می گیرند.

به گزارش تابناک، هر ساله در اواخر آذر ماه و اوایل دی ماه ( همزمان با شروع دسامبر، آخرین ماه میلادی) خیابان و فروشگاه های نزدیک به محله های مسیحی نشین در شهرهای مختلف ایران با وسائل و تزئینات مخصوص کریسمس آذین بسته و حال و هوای کریسمس به خود می گیرد.
مسیحیان در ایرانی که بیش از ۹۷ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل داده اند جز اقلیت مذهبی به حساب می آیند. مسیحیان ایرانی به دو بخش ارمنی ها و آشوری ها تقسیم می شوند که گرامی داشت آئین های کریسمس آنها با هم تفاوت دارد.
آشوری ها، اقوامی بودند که در سرزمین ایران کهن زندگی می کردند و از بدو پيدايش مسيحيت، به ويژه در قرن اول تا سوم ميلادي به اين آئين گرويدند. آنها مانند بیشتر مسیحیان دنیا، روز ۲۵ دسامبر را سالروز تولد عیسی مسیح می دانند و آن را گرامی می دارند.
مسيحيان آشوري از ۲۵ روز مانده به ميلاد مسيح روزه اي با عنوان روزه پرهيز مي گيرند و در اين مدت از صرف گوشت و لبنيات دوري مي جويند. پس از فرا رسيدن ۲۵ دسامبر (چهارم دي) آشوريان روزه خود را به پايان رسانده و با حضور در كليسا مراسم عشاي رباني را به جاي مي آورند.
 آقای روبن اسحاق رئیس انجمن کلیسای شرق آشوری در ایران به خبرنگار تابناک گفت :
هرساله با فرارسیدن بیست و پنجم دسامبر هموطنان عضو کلیسای شرق آشوری در کلیسا گرد هم می آیند تا با ذکر دعا و انجام مراسم عشای ربانی توسط اسقف بنیامین آئین مخصوص زادروز حضرت مسیح (ع)را بجای آورده و به همین بهانه به انجام دید و بازدید می پردازند.
آئیین آشوری ها بدین ترتیب است که روز چهارم دی ماه (۲۵ دسامبر) مردم برای دید و بازدید و عرض تبریک به روحانیون آشوری به کلیساها می روند و فردای ان روز روحانیون هستند که به دید و بازدید هم کیشان خود می روند.
از نکات قابل توجه دیگر این است که بر خلاف همه مسیحیان که روز اول ژانویه را به عنوان آغاز سال نو می دانند سال نو آشوری ها در ماه نیسان و همزمان با مراسم ۱۳ فروردین ایرانی هاست.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: