مشاهده مطلب

      ۰۶ آبان ۱۳۹۱      ۰             654      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، شاخص بورس بازار سهام کشور در حالی بعد از گذشت حدود ۱۷ ماه عدم رشد، از ۲۱ مرداد به این سو با سیر صعودی ابتدا آرام و سپس شتابان جهش ارقام مواجه شده و رکوردهای تازه‌ای را به جا گذاشته است که دقایقی پیش موفق به عبور از خط مقاومت ۳۱ هزار واحدی و ثبت رکوردی دیگر شد.

براساس این گزارش این اتفاق در یک ساعت اول معاملات و با جهش ۲۸۳ واحدی شاخص و به مدد افزایش بهای سهام شرکت‌هایی چون فولادمبارکه، سرمایه گذاری غدیر،پالایشگاه بندرعباس،نفت وگاز پارسیان،بانک ملت،سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، پتروشیمی پردیس، مخابرات و غیره رخ داد.

این در حالی است که شاخص بورس بعد از ورود به کانال‌های ۲۷ تا ۲۹ هزار واحدی در ۵ و ۷ مهرماه، مدتی با نوسان مواجه شد تا اینکه در ۳۰ مهر ماه با جهش ۲۱۸ واحد موفق شد برای نخستین بار قله ۳۰ هزار واحدی را هم فتح کند. حال۴ روز کاری بعد از این رویداد، این متغیر مهم قله ۳۱ هزار واحدی را فتح کرد تا میانگین بازدهی بازارسهام در ۸ ماه اخیر سال به حدود ۲۰ درصد برسد.

اما با توجه به عدم رشد قیمت سهام اغلب شرکت ها و شاخص بورس در سال گذشته و ۵ ماه اول سال و همچنین افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش ریال و با در نظر گرفتن زیان های گذشته، هنوز بسیاری از سهامداران نتوانسته اند به سود مناسبی دست یابند و حداکثر قادر به جبران درصدی از زیان شده اند.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: