مشاهده مطلب

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶      ۰             13495      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

روسیه با توقف پرواز در مناطق کاهش تنش در سوریه بر سرکوب داعش متمرکز می شود

مسکو - ایرنا - ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که در چارچوب اجرای چهار منطقه «کاهش تنش» در سوریه، عملیات هوایی در مناطق پیش بینی شده را متوقف کرده است و از عملیات ضدداعش تمرکز یافته نظامیان سوری حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حسین جابری انصاری و سدات اونال معاونان وزارت خارجه ایران و ترکیه و الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه، عصر پنجشنبه و در پایان نشست سوری-سوری در پایتخت قزاقستان، تفاهم نامه تشکیل چهار منطقه کاهش تنش در سوریه را امضا کردند.
ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز جمعه در این باره اعلام کرد: امضای تفاهم نامه ایجاد چهار منطقه «کاهش تنش» در سوریه به معنای توقف مبارزه با تروریست ها نیست.
بنا به اعلام خبرگزاری روسیا سگودنیا، مبارزه و سرکوبی گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره در سوریه ادامه خواهد یافت.
براساس اطلاعات اعلام شده ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در مجموع در چهار منطقه امن پیش بینی شده در سوریه حدود ۴۱ هزار و ۵۰۰ جنگجو وجود دارند و همچنین از نخستین دقیقه روز اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) پروازهای نیروی هوافضای روسیه در مناطق «کاهش تنش» متوقف شده است.
ستاد کل نیروهای مسلح روسیه افزوده است: ایجاد این مناطق، امکان اعزام بخش قابل توجهی از نیروهای ارتش سوریه را برای حمله به مراکز داعش در شرق تدمر، آزادسازی شهر دیرالزور و مناطق واقع در ساحل رودخانه فرات فراهم می کند که نیروی هوافضای روسیه نیز از این عملیات پشتیبانی خواهد کرد.
براساس اطلاعات انتشار یافته، چهار منطقه کاهش تنش در استان ادلب، منطقه شمالی شهر حمص، غوطه شرقی و جنوب سوریه ایجاد می شود.
دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز گفته است: تفاهم نامه ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه گامی درست برای دستیابی به آتش بس واقعی است که منجر به کاهش تنش ها می شود و سازمان ملل نیز از این طرح قاطعانه حمایت می کند.
در چهارمین دور از مذاکرات دو روزه سوری آستانه که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه شکل گرفته، مسائل مختلفی برای حل سیاسی بحران سوریه با حضور هیات های دولتی و نمایندگان مخالفان، دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، هیات های نظارتی آمریکا، اردن و همچنین قزاقستان به عنوان میزبان بررسی شد .

منبع :پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: