مشاهده مطلب

      ۰۱ تیر ۱۳۹۴      ۰             5441      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

رعایت ایمنی و پیشگیری از حوادث باید با جدیت دنبال شود

گردهمایی مدیران HSE (بهداشت ،ایمنی و محیط زیست ) مجتمع های زیرمجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با حضور مدیرعامل شرکت ، معاون بهره برداری شرکت و کلیه مدیران HSE مجتمع های زیر مجموعه شرکت برگزار شد.

به گزارش سایت رسمی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران به نقل از ایمپسکو، مهندس وجیه اله جعفری در این جلسه که در شرکت برگزار شد با تاکید بر پیشگیری از بروز حوادث معدنی ، اعلام کرد : رعایت ایمنی و پیشگیری از حوادث باید بیش از گذشته با جدیت دنبال شود و با برنامه ریزی دقیق بتوانیم به روزی دست یابیم که حوادث معدنی به صفر برسد.

وی افزود : اجرای اصولی همچون تجزیه و تحلیل مباحث ایمنی برای کاهش حوادث ، نهادینه شدن ایمنی و تبدیل آن به فرهنگ ، حفظ محیط زیست ، برگزاری جلسات ویژه حداقل یکبار در ماه و ارایه گزارش عملکرد ، لزوم توجه جدی به بحث آموزش و تشویق کارکنان به اجرای نظام پیشنهادات می تواند ضامن موفقیت مدیران در اجرای ایمنی باشد.

مهندس جعفری در ادامه با اشاره به اینکه بحث ایمنی تنها به ایمنی معادن و کنترل تجهیزات خلاصه نمی شود ، افزود : اگر بخش سلامت و محیط زیست هم مورد توجه قرار نگیرد نمی توان زنجیره ایمنی را کامل کرد . به طور مثال در بحث بهداشت ، اگر مباحث به درستی اجرا و رعایت نشود می تواند زیان بار بوده و تلفات جانی به همراه داشته باشد، پس در مدیریت HSE باید به تمامی مباحث توجه شود .

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در ادامه اعلام کرد : در گردهمایی های اینچنینی اصل مهم ، انتقال تجربه مدیران به یکدیگر است که این روند می تواند به رشد ایمنی کمک شایانی کند .

در ادامه خدایار کریم نژاد ، معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به اینکه عملکرد مجتمع های زیر مجموعه شرکت روند مثبتی داشته است ، اعلام کرد : علاوه بر مباحث ایمنی ، حفظ صیانت نیروی انسانی از اهداف مهم شرکت تلقی می شود.

وی در خصوص مشکل کمبود نیروی انسانی در مجتمع های زیر مجموعه شرکت اعلام کرد : قرار است این موضوع توسط مهندس خواجه پور مدیر بهداشت ، ایمنی و محیط زیست در تمامی مجتمع ها بررسی شود و گزارش آن به مدیرعامل شرکت ارایه شود و در صورت نیاز افزایش نیرو در مجتمع ها صورت گیرد .

در جریان این جلسه پرهام خواجه پور مدیر بهداشت ،ایمنی و محیط زیست گزارشی از آخرین وضعیت اجرای مباحث ایمنی در مجتمع های زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ارایه کرد .

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: