- مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران - http://icep.ir -

رعایت ایمنی و پیشگیری از حوادث باید با جدیت دنبال شود

به گزارش سایت رسمی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران [1] به نقل از ایمپسکو، مهندس وجیه اله جعفری در این جلسه که در شرکت برگزار شد با تاکید بر پیشگیری از بروز حوادث معدنی ، اعلام کرد : رعایت ایمنی و پیشگیری از حوادث باید بیش از گذشته با جدیت دنبال شود و با برنامه ریزی دقیق بتوانیم به روزی دست یابیم که حوادث معدنی به صفر برسد.

وی افزود : اجرای اصولی همچون تجزیه و تحلیل مباحث ایمنی برای کاهش حوادث ، نهادینه شدن ایمنی و تبدیل آن به فرهنگ ، حفظ محیط زیست ، برگزاری جلسات ویژه حداقل یکبار در ماه و ارایه گزارش عملکرد ، لزوم توجه جدی به بحث آموزش و تشویق کارکنان به اجرای نظام پیشنهادات می تواند ضامن موفقیت مدیران در اجرای ایمنی باشد.

مهندس جعفری در ادامه با اشاره به اینکه بحث ایمنی تنها به ایمنی معادن و کنترل تجهیزات خلاصه نمی شود ، افزود : اگر بخش سلامت و محیط زیست هم مورد توجه قرار نگیرد نمی توان زنجیره ایمنی را کامل کرد . به طور مثال در بحث بهداشت ، اگر مباحث به درستی اجرا و رعایت نشود می تواند زیان بار بوده و تلفات جانی به همراه داشته باشد، پس در مدیریت HSE باید به تمامی مباحث توجه شود .

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در ادامه اعلام کرد : در گردهمایی های اینچنینی اصل مهم ، انتقال تجربه مدیران به یکدیگر است که این روند می تواند به رشد ایمنی کمک شایانی کند .

در ادامه خدایار کریم نژاد ، معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به اینکه عملکرد مجتمع های زیر مجموعه شرکت روند مثبتی داشته است ، اعلام کرد : علاوه بر مباحث ایمنی ، حفظ صیانت نیروی انسانی از اهداف مهم شرکت تلقی می شود.

وی در خصوص مشکل کمبود نیروی انسانی در مجتمع های زیر مجموعه شرکت اعلام کرد : قرار است این موضوع توسط مهندس خواجه پور مدیر بهداشت ، ایمنی و محیط زیست در تمامی مجتمع ها بررسی شود و گزارش آن به مدیرعامل شرکت ارایه شود و در صورت نیاز افزایش نیرو در مجتمع ها صورت گیرد .

در جریان این جلسه پرهام خواجه پور مدیر بهداشت ،ایمنی و محیط زیست گزارشی از آخرین وضعیت اجرای مباحث ایمنی در مجتمع های زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ارایه کرد .