مشاهده مطلب

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴      ۰             5394      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

غلامحسین محسنی اژه‌ای در هشتادمین نشست خبری خود در مورد موضوعات مختلفی از جمله بازداشت بقایی، بازداشت ۵ نفر در ارتباط با مرگ اتباع عربستان در مشهد، ۵ نفر به اتهام تبلیغات ضد انقلابی در شبکه‌های مجازی، ۵ نفر به اتهام فعالیت فحشاءگونه در تهران و کرمان، پرونده فساد مالی در بنیاد تعاون ناجا، برج‌های ۲ قلو در کیش، بدهکار بانکی و برخورد با مخلان مراسم رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران صحبت‌هایی داشت.

حمید بقایی معاون رئیس جمهور سابق بازداشت شد/از بیان اتهامات معذورم

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ابتدای این نشست خبری گفت: حمید بقایی معاون رئیس جمهور سابق پرونده اتهامی در قوه قضاییه داشت که بازپرس پرونده این فرد را امروز برای بازجویی احضار کرد.

وی افزود: پس از برگزاری جلسه بازپرس پرونده برای این شخص قرار بازداشت صادر کرد و به این ترتیب این فرد اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

محسنی اژه‌ای گفت: متاسفانه به دلیل مسائل قانونی از بیان جزئیات اتهامی این فرد معذور هستم.

۵ نفر در ارتباط با مرگ اتباع عربستان در مشهد بازداشت شدند/ هیچ سرنخی مبنی بر عمدی بودن حادثه وجود ندارد

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در تشریح آخرین جزئیات حادثه مسمومیت تعدادی از شهروندان عربستانی در هتلی در مشهد، گفت: از طرف خودم و دستگاه قضایی به واسطه وقوع این حادثه ابراز تأسف می‌کنم و آرزو دارم هرچه سریعتر مسموم شدگان حالشان بهبود یافته و برای بازماندگان متوفیان نیز تسلی خاطر آرزومندم.

وی گفت: در این پرونده بازپرس ویژه قتلی تعیین شد که به صورت شبانه‌روز در حال انجام اقدامات لازم در این پرونده است.

محسنی اژه‌ای افزود: تاکنون ۵ نفر بازداشت شده‌اند و از هوا، آب و غذایی که این افراد استفاده کرده بودند نمونه برداری شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مقرر شده است تا امشب نتیجه آزمایش‌های مربوط به سم‌شناسی تعیین شود اما نکته قابل توجه این است که تاکنون هیچگونه سرنخی مبنی بر عمدی بودن این حادثه به دست نیامده است البته این جواب نهایی نبوده و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

بازداشت ۵ نفر به اتهام تبلیغات ضد انقلابی در شبکه‌های مجازی/ بازداشت ۵ نفر به اتهام فعالیت فحشاءگونه در تهران و کرمان

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: در هفته‌های اخیر ۵ نفر از افرادی که در شبکه‌های مجازی اقدامات ضد امنیتی انجام می‌دادند دستگیر شدند.

وی افزود: پس از بازجویی از این افراد مشخص شد که اینها اقدامات ضد امنیتی و ضد انقلابی همراه با قصد و نیت داشته‌اند که هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

محسنی اژه‌ای گفت: همزمان با دستگیری این افراد ۵ نفر دیگر به اتهام اقدامات منافی عفت و فحشاگونه در فضای مجازی در دو استان تهران و کرمان شناسایی شده و در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به دستگیری یک نفر فرد جاعل اشاره کرد و گفت: این فرد با استناد به برخی مطالب و فتاوای اشتباه در زمینه عقد موقت، اقدام به آشناکردن بانوان و آقایان با یکدیگر می‌کرد و از این طریق وجه دریافت می‌کرده است.

محسنی اژه‌ای گفت: این فرد بیش از ۱۷۰ میلیون تومان تا به حال پول گرفته است که با اقدامات به موقع شناسایی و دستگیری شده است.

وی درباره مبارزه با زمین‌خواری و نتایج آن نیز گفت: در دو مرحله ابتدا ۲۳ هکتار و در مرحله بعد ۸ هکتار از زمین‌های تصرف شده در استان البرز از دست متصرفان بیرون کشیده شد.

در پرونده برج‌های دوقلو اختلاس صورت نگرفته/ احمدی‌مقدم یا پسر وی بازداشت نشده‌اند

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در خصوص پرونده برج‌های دو قلوی کیش، گفت: برخی از سایت‌ها خبری زده بودند مبنی بر اینکه در این پرونده اختلاس صورت گرفته اما اینگونه نبود.

وی افزود: این پرونده دو شاکی خصوصی داشته و در سال ۹۰ شکایتی علیه مُرسل جلالی صورت گرفت که به پرونده رسیدگی و در سال ۹۲ حکم قطعی شد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه متهم در حال حاضر در زندان است و دوره محکومیتش را طی می‌کند، افزود: این فرد بیش از ۳۵ میلیارد تومان به نفع شاکی محکوم شده است.

یکی از خبرنگاران در خصوص پرونده‌ ناجا که در سال ۹۰ تشکیل شده بود از اژه‌ای سوال کرد که وی گفت: چندی پیش مطلبی مطرح شد مبنی بر اینکه فرزند احمدی مقدم بازداشت شده که من این خبر را تکذیب کردم و الان هم می‌گویم که او بازداشت نشده است.

وی ادامه داد: یک مسئله دیگر در مورد بنیاد تعاون ناجا بود که پرونده‌ای تشکیل شد، این پرونده متهمینی دارد و ۶ یا ۷ نفر در بازداشت هستند اما احمدی مقدم یا پسر وی بازداشت نشده‌اند.

معاون اول دستگاه قضایی با اشاره به اینکه احمدی مقدم نسبت به موضوعاتی که در بنیاد تعاون ناجا گذشته بود گزارشی داده و خواستار رسیدگی شده است، گفت: نمی‌توان گفت چند نفر به عنوان مطلع احضار و یا چند نفر دیگر بازداشت می‌شوند اما در کل پرونده‌ای در خصوص تعاونی ناجا تشکیل شده که در حال رسیدگی است و موضوع آن مفاسد مالی است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: