مشاهده مطلب

      ۰۹ خرداد ۱۳۹۶      ۰             13698      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post
فایننشال تایمز:

بازار واحد اوراسیا خواهان تحکیم روابط اقتصادی با تهران است

تهران-ایرنا- روزنامه فایننشال تایمز انگلیس اعلام کرد:‌همگام با دورتر شدن آمریکا از ایران، بازار یکپارچه اوراسیا به رهبری روسیه خواهان تقویت روابط تجاری به تهران است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از روزنامه یاد شده، اتحادیه اقتصادی اوراسیا (ایی ایی یو) به رهبری روسیه قصد دارد به منظور تقویت روابط اقتصادی این اتحادیه با تهران، در اواخر سال ۲۰۱۷ توافق تجارت آزاد با ایران را نهایی کند.
این پیشنهاد تجاری در حالی در شرف وقوع است که شواهد نشان می دهد روابط ایران با آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ بدتر می شود.
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا یک روز پس از انتخاب دوباره حجت الاسلام حسن روحانی به سمت ریاست جمهوری که برنامه تقویت روابط بین المللی را در دستور کار خود دارد، از عربستان سعودی و رژیم اشتغالگر قدس دیدن کرد.
به نوشته فایننشال تایمز، ترامپ در طول این دیدارها به منظور دامن زدن به آتش اختلافات و ایجاد فضای رعب و وحشت در منطقه، به ایران حمله کرد.
فایننشال تایمز اضافه کرد، روسیه و ایران در برخی مسایل ژئوپلیتیکی که مهمترین آنها جنگ با سوریه است با یکدیگر همکاری می کنند.
این دو کشور از وقتی اتحادیه اروپا و آمریکا در سال ۲۰۱۴ علیه روسیه تحریم هایی اعمال کردند، خواهان محکم تر شدن روابط اقتصادی با یکدیگر شدند.
دستیابی به توافق تجارت آزاد با ایران یک پیروزی چشمگیر برای اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل روسیه، قزاقستان، بلاروس، گرجستان و ارمنستان است که اتحاد آنها از سال ۲۰۱۵ شکل گرفته است، می باشد.
تیمور سلیمانف وزیر اقتصاد قزاقستان گفت: بر این باورم که تا پایان سال ۲۰۱۷ به یک نتیجه اساسی در این رابطه می رسیم.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: