مشاهده مطلب

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵      ۰             13032      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post
رئیس جمهوری:

ایران پیروز اقتصاد مقاومتی است

مشهد- ایرنا- رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ما پیروز اقتصاد مقاومتی هستیم زیرا یک ملت بزرگ، دولت کارآمد و رهبری آگاه و فرهیخته داریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام و روز شهید در مشهد افزود: اگر در جریان پیروزی در اقتصاد شک کنیم شکست خورده ایم.
وی ادامه داد: اینکه سئوال کنیم در بحث اقتصاد مقاومتی پیروز می شویم سئوال خوبی نیست زیرا ما یک ملت قدرتمند و با اراده و رهبری مقتدر، آگاه و مدبر داریم که در این حوزه هدایت و رهبری می کنند.
رئیس جمهوری گفت: مردم بدانند با اراده و مقاومت در راستای اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل می کنند و حال سئوال می کنیم آیا موفق هستیم، از این سئوال بدتر نمی شود؛ ملت ما در جهان در برابر همه فشارها در این ۳۸ سال ایستادگی کرده اند.
وی افزود: مگر در این سالها فشار و تحریم نبود؛ آیا امروز فشار و تحریم نیست آیا همه چیز پایان یافته؛ مگر ما در شرایط سخت دنیای امروز که همه کشورهای تولیدکننده نفت دچار مشکل شده اند مستحکم نایستاده ایم.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: در شرایطی که تقریبا بدون استثنا این کشورها به ذخایر گذشته خود روی آورده اند و آنچه ذخیره کرده بودند وارد بازار نموده و یا تورم در کشورهایشان افزایش یافته و حتی سه رقمی شده و یا ارزش پول ملی آنها کاهش یافته، ایران اسلامی است که در سخت ترین شرایط، رشد اقتصادی را بالا برده، تورم را کاهش داده و ارزش پول ملی را حفط کرده است.
وی گفت: آیا همه تحریمها پایان یافته البته که نه؛ هر جا قدرت خود را نبینیم و به رخ تاریخ نکشیم و هر جا در اراده شکست بخوریم در آن میدان شکست خواهیم خورد.
رئیس جمهوری در ادامه همچنین گفت: پاسداشت شهیدان بزرگوار در سراسر دنیای اسلام و به ویژه شهدایی که در دهه های اخیر شادهد ایثار و فداکاری آنها بوده ایم به عنوای یک وظیفه و افتخار بزرگ برای همه مااست.
وی افزود: شهید از ماده شهادت است؛ از این واژه و کلمه در مواقف مختلف استفاده می کنیم و اسلام آوردن فرد نیز از اشهد و ماده شهادت آغاز می شود.
او ادامه داد: شهادت علم، آگاهی و اعلان است، هر کجا آگاهی وجود دارد، آن هنگام که در منصه ظهور قرار می گیرد، در برابر چشم جهانیان قرار می گیرد و پرچم آگاهی به اهتزاز درمی آید آنجا شهادت است.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: شهدا راهی را آگاهانه و با علم به دستیابی به هدف انتخاب و با خون خود آن مسیر را برای تاریخ اعلام می کنند لذا شهید نمرده و نمی میرد.
وی افزود: جنگ به معنای جنگ هواپیماها، موشکها، تانکها، ناوچه ها و لشکرهای پیاده و زرهی نیست بلکه واقعیت جنگ، جنگ اراده ها است.
رئیس جمهوری ادامه داد: راه شیطان و طاغوت در تاریخ بوده و خواهد بود و این برخوردها بین جبهه حق و باطل دائمی است؛ گاهی در میدان کارزار اقتصادی، فرهنگی و غیره است و جنگ پایان ندارد.
وی گفت: حرف زدن از صلح به معنای پایان دادن موقت کارزار نظامی است وگرنه کارزارهای دیگر باقی است.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: رئیس جمهور آمریکا نخستین گفته اش جنگ اقتصادی با هم پیمانان سابقش است و جنگ فرهنگی نیز پایانی ندارد.
وی ادامه داد: جنگ، جنگ اراده هااست و هر جا اراده قوی با ایمان قوی در روح و سراسر وجود ما باشد پیروز صحنه ایم و هرکجا در اراده ما خللی ایجاد شود و دشمن را بزرگ ببینیم و قدرت خود را به رخ تاریخ نکشیم در آن میدان شکست می خوریم.
رئیس جمهوری همچنین گفت: تحریمها پایان نیافته فقط در یک بخش یعنی جاده هسته ای اگر طرف مقابل منصفانه و صادقانه عمل کند و به عهدش پایبند باشند موانع را برداشتیم و در سایر موارد مشکل وجود دارد و هنوز راهی طولانی در پیش داریم.
وی افزود: چرا واقعیتها را به روشنی برای مردم بیان نمی کنیم، امروز ما در صحنه فرهنگی در مبارزه هستیم اما بطور قطع پیروز این صحنه خواهیم بود.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: البته دشمنان می خواهند جوانان ما را از اخلاص، ایثار، شهادت، راه شهیدان، نماز و مسجد جدا کنند و به تلاش خود مذبوحانه ادامه می دهند اما هیچگاه موفق نبوده اند.
وی گفت: اگر امروز دشمن نادان جنگی را بر ما تحمیل کند، قدرت نیروهای مسلح و جوانان ما برای ایستادگی و مبارزه آماده تر از ۳۱ شهریور ۵۹ است که صدامیان آن جنگ را بر ما تحمیل کردند.
او افزود: اگر کسی فکر می کند ما از مسیری که از سال ۴۲ که نهضت آغاز و در ۲۲ بهمن به پیروزی رسید برمی گردیم اشتباه محض است. این راه را تا پایان ادامه خواهیم داد.
روحانی ادامه داد: علت اینکه در هشت سال دفاع مقدس توانستیم در برابر دشمنان با تجهیزات گسترده ایستادگی کنیم سلاح بیشتر، هواپیماها و تانکها و موشکها نبود زیرا دشمن از نظر تجهیزات نظامی بیشتر از ما بود و بر مبنای همین محاسبه غلط نیز به ایران حمله کردند.
وی گفت: دشمن در بخش نظامی ما را ناتوان فرض می کرد، جنگ در محاصره ظاهری شروع شد، هشت سال ادامه یافت و هیچکس یک دستگاه تانک و یا یک فروند هواپیما هم به ایران نداد و مظلومیت ما زیاد بود چنانکه حتی ما را از توپ ۲۳ که وسیله دفاعی بسیار مختصری بود تحریم کردند.

* دولت به اندازه ۱۰ سال قبل تجهیزات نظامی ساخته و انبار کرده است
رئیس جمهوری در ادامه گفت: دولت یازدهم در سلاحهای راهبردی بیش از ۱۰ سال گذشته تجهیزات ساخته و انبار کرده است اما اعتقاد دارد آنچه ما را در برابر آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدوران پیروز می کند سلاح تنها نیست بلکه بالاتر از آن ایمان، اتحاد، صبر و مقاومت مردم است.
وی افزود: اگر دشمن در محاسبات خود به این نتیجه رسید که مردم ایران نه تنها از شهادت نمی ترسند بلکه فخر و افتخار خود و جاودانگی و ابدیت می دانند، هرگز احساس پیروزی نمی کند.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: شهادت تنها راه جاودانگی است و شهیدان جاودانه تاریخ هستند لذا یا باید زندگی ابدی را انتخاب کنیم و یا زندگی ۷۰ یا ۸۰ ساله. اگر ملت ایمان داشته باشد که شهادت را فخر و جاودانگی بداند و خانواده همواره به شهیدش افتخار کند ایران شکست ناپذیر خواهد بود زیرا هیچ سلاحی در برابر ایمان و اراده مردم شکست نمی خورد.
وی گفت: ۲۲ اسفند ‘روز شهید’ است اما هر روز ما روز شهید و هر روز ما روز افتخار به خانواده شهداست.

* واقعیت جنگ امروز رویارویی اراده هاست
رئیس جمهوری همچنین گفت: ملت ایران و جوانان ایران با مظلومیت تمام و تنها با اتکا به خداوند ایستادند و هیچکس به ما قطعه ای از تجهیزات نظامی نداد بلکه خود ساختیم و روی پایمان ایستادیم.
وی افزود: جوانان این مرز و بوم بدانند که جنگ امروز جنگ سلاح نیست بلکه جنگ اراده هاست چنانکه آن زمان موشکهای ضد هوایی داشتیم اما در استفاده از آن دچار مشکل بودیم اما اراده کردیم و در عملیات فاو و الفجر ۸ تعداد ۷۳ فروند هواپیمای عراقی را سرنگون کردیم.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: دو اراده همیشه در جنگ بوده اند. این دو اراده در تاریخ بوده، هست و خواهد بود. خداوند همیشه بوده و هست و راه خدا نیز همیشگی است اما در مقابل راه شیطان و طاغوت هم در تاریخ بوده است.
وی گفت: برخورد بین رهروان حق و شیطان دائمی است منتها گاهی این برخورد در میدان کارزار نظامی، گاهی در میدان اقتصادی و گاهی در میدان کارزار فرهنگی است لذا جنگ پایان ندارد.
رئیس جمهوری افزود: اینکه ما از صلح سخن می گوییم به مفهوم پایان دادن موفق کارزار نظامی است وگرنه کارزارهای دیگر باقی است.
وی ادامه داد: شما فکر می کنید جنگ اقتصادی تمام می شود، این آقایی که در آمریکا قدرت را در دست گرفته کار خود را با جنگ در میدان اقتصادی با همپیمانان سابقش آغاز کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: طاغوت به معنای طغیانی است که چهره های مختلف دارد. جنگ فرهنگی ادامه دارد و پایانی برای آن نیست لذا هرجا اراده قوی با ایمان به پیروزی نهایی در ما وجود داشته باشد پیروز صحنه خواهیم بود.
وی افزود: در هر جنگی هر جا در اراده شکست بخوریم در آن میدان شکست خواهیم خورد حال فرقی نمی کند جنگ اقتصادی، نظامی یا فرهنگی باشد.
رئیس جمهوری ادامه داد: رژیم صهیونیستی تا دندان مسلحی که هر ارتش عربی در برابر آن قرار می گرفت شکست می خورد چطور شد که یک گروه مومن مسلمان مخلص با سلاحهای سبک بدون داشتن یک فروند هواپیما، بالگرد یا تانک توانستند این رژیم ظالم، غاصب، کودک کش و جانی را در جنگ ۳۳ روزه به زانو درآورد.
وی گفت: حزب الله در مواجه با صهیونیسمی که نقطه اتکای نظامی آن آمریکا و اروپا بوده و قدرت فوق العاده ای داشت و می توانست همه را به زانو درآورد، با تکیه بر اراده خود پیروز شد و در واقع پیروزی حزب الله پیروزی نظامی نبود بلکه پیروزی فرهنگی بود.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: زمانی که تروریستها تا بغداد پیش رفتندمردم را از خونخواریهای آنان ترسانده بودند و ارتش عراق نیز تسلطی بر منطقه نداشت اما فقط بخاطر تحریکی که شده بود و مصمم به شکست دشمن شدند توانستند در جنگ اراده ها پیروز میدان باشند.
وی ادامه داد: مردم عراق در جنگ اراده بر تروریستها فائق آمده و فلوجه و موصل را پس گرفته و شک نکنید که کل کشورشان را از تروریستها پس خواهند گرفت.
رئیس جمهوری گفت: شما فکر نکنید چون کشوری در منطقه ما اقدام به خرید سلاح می کند پیروز میدان است زیرا اگر پیروزی بر داشتن سلاح متکی بود یمن در مقابل عربستان و ائتلاف شکست خورده بود اما مطئمن باشید که ملت فقیر یمن پیروز نهایی این نبرد خواهد بود.
وی افزود: هر زمان که ‘ان تنصرالله’ گفتیم، ‘ینصرکم’ نیز به دنبال آن آمده و خداوند ما را به رغم ضعیف بودن و نداشتن سلاح در برابر دشمن یاری کرده و باعث پیروزی ما شده است.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: هرچند این صحبت به معنای آن نیست که سلاح و موشک نسازیم و تدبیر نظامی نکنیم بلکه باید سلاح و تمرین نظامی داشته باشیم اما تلاش ما معطوف به شکستن اراده دشمن است.
وی گفت: دشمن از اراده، فرهنگ، ایستادگی و ایمان بی نظیر ملت ایران می ترسد. ملت ۷۹ میلیونی با ایمان قوی اراده کند می تواند دشمن را شکست سختی دهد.
رئیس جمهوری افزود: همه ایثارگران افتخار ما هستند و خانواده های زیادی با سه فرزند شهید و یک فرزند جانباز حاضرند که اگر ۱۰ پسر دیگر هم داشتند و جنگ ادامه پیدا می کرد فرزندان خود را به جنگ می فرستادند.
وی ادامه داد: باید در جنگ اراده ها پیروز شویم، به خداوند حسن ظن داشته و به وعده خداوند مطمئن باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: اگر شما کار خدایی بکنید و به یاری دین خدا بیایید هرچند خدا به ما نیاز ندارد اما خواسته که عظمت ما را به رخ تاریخ و فرشتگان برساند که چطور جوانان راه خدایی را برمی گزینند و انتخاب می کنند.
وی افزود: شهیدان راه حق در تاریخ کنار هم هستند. از بدر، احد، احزاب، دفاع مقدس گرفته تا دفاع ۲۲ و ۳۳ روزه غزه، موصل و یمن همه آنان که در برابر ظالمان و ستمگران ایستاده و مسیر شهادت را انتخاب کردند پیروز هستند.
رئیس جمهوری ادامه داد: هیچ سلاحی برتر از ایمان، انگیزه، مقاومت و اتحاد مردم نیست اما در کنار آن باید موشک هم بسازیم و می سازیم.

منبع : پایگاه خبری خبرگزاری ایرنا

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: