مشاهده مطلب

      ۱۹ مهر ۱۳۹۱      ۰             430      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

مرضیه وحید دستجردی صبح امروز با ارسال پیامی به سیزدهمین کنگره پژوهشی دانشجویی از دست‌اندرکاران این کنگره که زمینه گسترش علم و معنویت را در فضای دانشگاه‌های کشور فراهم کردند، تقدیر کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در این پیام آورده است: مهم‌ترین رسالت دانشگاه‌ها، تربیت دانش‌آموختگان دین‌محور، آگاه به زمان، متعهد به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی در این پیام تاکید کرد: دانش‌آموختگان ما باید در راستای تعلیم و تبلیغ معارف اسلام و اهل بیت (ع) الگویی نوین ارائه داده و در نظام آموزش عالی و اداره امور جامعه اسلامی، تحولی اساسی ایجاد کنند.

در بخشی از پیام آمده است: جای خوشبختی است که محققان و پژوهشگران کشورمان با روحیه جهادی در حوزه علوم پزشکی وارد شده با همت و تلاش شبانه‌روزی موفق به ارائه مقالات ارزنده علمی به مراجع علمی و بین‌المللی شده‌اند.

دستجردی بیان داشت: بی‌تردید پیشرفت‌هایی که در عرصه علوم و تحقیقات علمی و پژوهشی در جهان رخ داده بسیار خیره‌کننده و شگرف بوده چنانچه در دهه‌های اخیر جنبش‌های علمی در شتابی سریع و برق‌آسا دانش بشری را به سوی همگرایی و هم‌افزایی سوق داده که از رهاورد آن علوم متنوعی است که در جوامع بشری پا به عرصه عمل نهاده و در مسیر خدمت به علم و بشریت نقش کاربردی ایفاء می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: ما که به عنوان طلایه‌داران اجرای فرامین اسلام هستیم باید بر آن باشیم تا سلامت برخواسته از معنویت را به جهانیان عرضه کنیم.

وی متذکر شد: نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران با بهره‌مندی از وجود اساتید گرانقدر و متعهد و فراهم کردن بستر آموزش و تحقیقات گسترده مشتمل بر بیش از ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی و بیش از ۳۰۰ مرکز تحقیقاتی، امروز الگویی بی‌نظیر برای سایر کشورهای منطقه است که حاصل این مجاهدت، قرارگرفتن در جایگاه بیستم در تولید علم در حیطه پزشکی و پیشرو بودن در فناوری‌های سلامت از جمله داروهای با تکنولوژی بالا در منطقه و حتی جهان است.

این مسئول ابراز داشت: قطعاً جوانان عزیز فرهیخته و دانشجویان امروز با بهره‌گیری از این فرصت مغتنم با تلاش و همت در راستای تزکیه و تعلیم، سرمایه‌های ارزشمند فردا برای تحقق اهداف متعالی ایران اسلامی است.

دستجردی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در سالی که مزین به سال تولید ملی شده با تکیه بر آموزه‌های قرآن کریم و دین مبین اسلام و بسترسازی مناسب برای انجام تحقیقات ارزنده بر تولیدات جدیدمان برای رفع دردهای بشری بیافزاییم.

وزیر بهداشت در پایان از همه مسئولان و به ویژه دانشجویان بلند همت و سخت کوش کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل که با استعانت از ذات اقدس پروردگار زمینه برگزاری این کنگره را فراهم کردند تشکر کرد.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: