مشاهده مطلب

      ۱۷ آبان ۱۳۹۱      ۰             784      اخبار ایران و جهان   Print This Post Print This Post

به گزارش فارس، ماراتن چند ماهه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سرانجام با ابقای اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکا در کاخ سفید به پایان رسید تا چهار سال دیگر جهان شاهد همان سیاست‌هایی باشد که چهار سال است با آنها آشناست.

اوباما در نهایت توانست با کسب ۲۷۴ رای الکترال کالج، یک دور دیگر مستاجر کاخ سفید باقی بماند.

اوباما که در دوره قبل وارث جنگ‌های باقی مانده از دوران جورج بوش بود، این بار در حالی کلید کاخ سفید را در دست می‌گیرد که باید با مشکلات متنوعی در زمینه‌های متفاوت از جمله بحران اقتصادی دست و پنجه نرم کند.

انتخابات آمریکا روز سه‌شنبه ساعت ۷ صبح  به وقت محلی آغاز شد و تا ۲۳ ادامه داشت. این انتخابات ۷ میلیارد دلاری در شرایطی برگزار شد که دغدغه اصلی رای‌دهندگان مسائل اقتصادی و بیکاری در جامعه آمریکا بود. در این میان نظرسنجی‌های قبل از انتخابات از رقابت نزدیک و شانه به شانه دو رقیب دموکرات و جمهوریخواه حکایت داشت.

از طرفی انتخاب اوباما برای تکیه بر مسند قدرت در واشنگتن  همزمان با انتخابات میاندوره‌ای سنای آمریکا صورت می‌گیرد  که می‌تواند آن را انتخابات فراموش شده نامید.  با توجه به اینکه هیچکدام  از احزاب در سنا اکثریت ۶۰ درصدی را نمی تواند از آن خود کند، اوباما برای دریافت مصوبه از سنا در آینده باید با جمهوریخواهان در سنا نیز دست و پنجه نرم کند، چرا که در صورتی که کنگره تایید نکند اوباما حتی قادر به پرداخت قبض تلفن خود نخواهد بود.

اما اوباما که چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری هر گونه تصمیم‌گیری درباره مسائل مهم و حیاتی را به بعد از مشخص شدن نتایج آراء موکول کرده بود، اکنون با چالش‌های داخلی و خارجی بیشماری روبروست که برخی از آنها همچون بحران اقتصادی میراث دوران جرج بوش است و بعضی دیگر یا ماحصل سیاست‌های اتخاذی او یا نتیجه تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای بوده است.

 برچسب ها : ، ،

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: