مشاهده مطلب

      ۱۲ آبان ۱۳۹۱      ۰             707      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

قيمت طلا از کالاهاي اقتصادي اصلي جهان واگرا است و با اقدامات بانکهاي مرکزي جهان تعيين مي شود اما قيمت اکثر کالاهاي اقتصادي جهان همزمان با چرخه بازار جهان پيش مي رود.

به نقل از شارپس پيکسلي، قيمت جهاني طلا بر خلاف کالاهاي اقتصادي که با چرخه اقتصاد تعيين مي شود با اقدامات بانک هاي مرکزي پيش مي رود.

براساس اين گزارش،دلايل تغيير قيمت طلا به شرح زير است:

*از آنجايي که طلا به عنوان ارز جهاني و حصاري در برابر کاهش ارزش پول به شمار مي آيد اين فلز زرد رابطه مستقيمي با ميزان ترازنامه بانکهاي مرکزي اصلي جهان دارد.

* قيمت جهاني طلا ماه گذشته پس از سود کلان سرمايه گذاران کاهش يافته است اما برنامه هاي بالقوه کنوني و بعدي سياستهاي انبساطي پولي بانک مرکزي آمريکا (QE3.5) بهاي اين فلز زرد را افزايش خواهد داد.

*در صورت وقوع تنشهاي جديد، شرايط امن طلا براي سرمايه گذاري منجر به رشد قيمت اين فلز گرانبها خواهد شد.

نفت و کالاهاي اقتصادي صنعتي

با اجراي سياستهاي انبساطي پولي در ماه سپتامبر قيمت کالاهاي اقتصادي از قبيل نفت و فلزات صنعتي به ترتيب تا ۵ درصد و ۳ درصد کاهش يافت.

*امروزه تاثير مستقيم سياست پولي روي قيمت کالاهاي اقتصادي صنعتي با در نظر گرفتن چشم انداز تاريک جهان محدود مي باشد.

*قيمت نفت همواره به عوامل اصلي و ميزان عرضه و تقاضاي جهاني آن بستگي دارد اما تزريق نقدينگي به اقتصاد مي تواند به طور غير مستقيم روي قيمت نفت تاثيرگذار باشد.

*رشد شديد قيمت کالاهاي اقتصادي در سال ۲۰۱۰-۲۰۱۱ قبل از اجراي دور دوم طرح محرکه اقتصادي بانک مرکزي آغاز شد و با مشکلات عرضه و تقاضاي آن پيش رفت.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: