مشاهده مطلب

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷      ۰             15644      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، انجمن فولاد ایران گزارش داد: شرکت های فولاد ساز کشور از ابتدای ماه فروردین تا پایان اسفند گذشته، ۲۱ میلیون و ۸۸۴ هزارتن فولاد خام تولید کردند. این رقم در سال ۹۵، ۱۸ میلیون و ۴۶۶ هزار تن بود.

علاوه بر این طی ۱۲ ماهه سال گذشته، ۱۹ میلیون و ۷۷۶ هزار تن انواع محصولات فولادی (کلاف، تیرآهن، ورق عریض، میلگرد، ورق گرم، ورق سرد، ورق پوشش دار و غیره) در کشور تولید شد. میزان تولید این محصولات در سال ۹۵، ۱۸ میلیون و ۱۵۱ هزار تن بود.

همچنین، از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۹۶، با افزایش ۲۳ درصدی نسبت به سال گذشته (۱۸ میلیون و ۲۹۲ هزار تن)، ۲۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید شد.

افزایش ۸۴ درصدی صادرات شمش

بنا به این گزارش، طی مدت یاد شده ۶ میلیون و ۸۷۲ هزار تن فولاد خام و یک میلیون و ۶۲۳ هزار تن انواع محصولات فولادی صادر شد که نسبت به سال ۹۵ (۳ میلیون و ۷۴۱ هزار تن شمش و یک میلیون و ۷۹۴ هزار تن محصولات فولادی) به ترتیب ۸۴ درصد رشد و ۱۰ درصد کاهش داشته است.

افزون بر این، طی این مدت ۷۱۳ هزار تن آهن اسفنجی صادر شد که نسبت به آمار سال گذشته (۱۷۲ هزار تن)، حاکی از افزایش ۳۱۵ درصدی صادرات این محصول است. بدین ترتیب کل حال صادرات زنجیره فولاد از ۹ میلیون و ۲۰۸ هزار تن نیز عبور کرد.

همچنین از ابتدای فروردین تا پایان اسفند، ۵۱ هزار تن واردات فولاد خام و ۲ میلیون و ۴۳۹ هزار تن انواع محصولات فولادی وارد کشور شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (۱۸۷ هزار تن فولاد خام و ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار تن انواع محصولات فولادی) به ترتیب ۷۳ درصد و ۱۶ درصد کاهش نشان می دهد.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: