مشاهده مطلب

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۴      ۰             5240      اخبار اصلی   Print This Post Print This Post
بازدید از معدن آنومالی شمالی؛

سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه به شهرستان بافق

دکتر مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو و هیات همراه در بازدید از معدن آنومالی شمالی با اشاره به اینکه آنومالی شمالی در حوزه بافق با ذخیره ۳۰۰ میلیون تن سنگ آهن که بیش از ۵۰ میلیون تن آن در اکتشافات جدید بدست آمده است گفت : وجود پتانسیل ها و ظرفیت های متنوع معدنی در شهرستان بافق یکی از موهبت های الهی به مردم این خطه می باشد که ما در نظر داریم به عنوان اولین اقدام حوزه اکتشاف معادن را در این منطقه افزایش بدهیم که خود باعث توسعه صنایع جوار معدنی و فولادی و به دنبال آن ایجاد اشتغال می شود.

به گزارش روابط عمومی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران روز دوشنبه مورخ ۱۷ فروردین در سفر دکتر مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و هیات همراه به بافق و بازدید از دو مجموعه معدنی آنومالی شمالی و فسفات آسفوردی در شهرستان که با آغاز به کار نخستین خط تولید نیمه صنعتی کنستانتره عناصر نادر خاکی از فسفات در کشور همراه بود ، دستاوردهای خوبی برای مجموعه شهرستان در زمینه بهداشت و درمان ، جاده و عمرانی و آبادانی به همراه داشت .

رییس هیات عامل ایمیدرو به همراه مهندس جعفری مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و مسئولین همراه در بازدید از معدن آنومالی شمالی با اشاره به اینکه آنومالی شمالی در حوزه بافق با ذخیره ۳۰۰ میلیون تن سنگ آهن که بیش از ۵۰ میلیون تن آن در اکتشافات جدید بدست آمده است  گفت : وجود پتانسیل ها و ظرفیت های متنوع معدنی در شهرستان بافق یکی از موهبت های الهی به مردم این خطه می باشد که  در نظر داریم به عنوان اولین اقدام حوزه اکتشاف معادن را در این منطقه افزایش بدهیم که خود باعث توسعه صنایع جوار معدنی و فولادی و به دنبال آن ایجاد اشتغال می شود.

مدیر مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران نیز با بیان اینکه مطالعات اولیه اکتشافی کانسار در سالهای ۶۱-۱۹۶۰ توسط متخصصان آلمان غربی انجام شده است گفت :ذخیره آهن که تا عمق ۶۰۰ متری محاسبه گردیده بیش از ۲۵۶ میلیون تن با عیار متوسط ۲۸/۴۷درصد می باشد .

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و هیات همراه در حین بازدید از مجموعه معدنی آنومالی شمالی و اقداماتی که توسط مجتمع معدنی سنگ آهن فلات مرکزی انجام شده بود از جاده موصلاتی بافق-چاه گز بازدید به عمل آورد و در جهت تسریع عملیات آسفالت این جاده قول مساعدت داد.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین به فراخوان جذب سرمایه گذار برای شروع بکار مجدد معدن آنومالی شمالی تا سه ماه آینده خبر داد و گفت : سیاست ایمیدرو براین است که هر جا که بخش خصوصی می تواند سرمایه گذاری کند دعوت کنیم و سازمان ایمیدرو در جایی دیگر به سرمایه گذاری در حوزه عناصر نادر خاکی بر اساس تکنولوژی روز دنیا مشغول شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شهرستان بافق حوزه اکتشاف را گسترش داده ایم خاطر نشان کرد : به منظور راه اندازی صنایع جدید و افزایش اشتغال در منطقه ایمیدرو این سیاست را با سرمایه گذاری وسیعی دنبال خواهد کرد.

مهدی کرباسیان با توجه به تصویب اختصاص ۲ درصد از درآمد معادن ایمیدرو که امسال مصوب شده است و قرار است به شهرداری منطقه شود، از مساعدت ایمیدرو در حوزه مسائل اجتماعی ، بهداشت و درمان و زیر ساختی (بزرگراه یزد – بافق) خبر داد .

 

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: