مشاهده مطلب

      ۰۷ فروردین ۱۳۹۹      ۰             18480      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومی سازمان ایمیدرو، دکتر غریب پور هدف از برگزاری جلسه را بررسی راهکارها و تحقق شعار جهش تولید اعلام کرد و افزود: تکمیل و راه اندازی پروژه های نیمه تمام، تامین پایدار مواد اولیه و تسهیل صادرات از جمله ابزارهای جهش تولید در سال ۹۹ است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در این جلسه که مدیران عامل شرکت های تهیه و تولید مواد معدنی، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، ملی صنایع مس، ایرالکو، سیمان داراب و آلومینای جاجرم حضور داشتند، تاکید کرد: در سال جدید بیش از ۲٫۳ میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده مشکل تامین پایدار مواد اولیه (کنسانتره و گندله) شرکت های فولاد مبارکه و فولاد خوزستان برطرف می شود، گفت: این مهم در روز پایانی سال ۹۸ به سرانجام رسید که چنین امری سبب تامین خوارک این دو شرکت می شود.

غریب پور افزود: همچنین شرکت های گل گهر و چادرملو نیز مشکلی در تامین مواد اولیه (سنگ آهن) نخواهد داشت.

بازنگری برنامه ها

غریب پور در همین حال ایجاد تغییرات محسوس در تولید را از عوامل دستیابی به جهش تولید دانست و گفت: مدیران شرکت های بزرگ، بازنگری در برنامه ها (کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت) داشته باشند تا بر اساس آن ایمیدرو برنامه راه اندازی طرح های سال جدید را اعلام کند.

وی اظهار داشت: حل کردن مشکلات بخش فولادسازی طرح های استانی، تامین خوراک کارخانه های آلومینیوم و فولاد از جمله اقداماتی است که ایمیدرو در سال ۹۹ با کمک وزارت صنعت معدن و تجارت و شرکت های خصوصی انجام می دهد.

رییس سازمان ایمیدرو به اهمیت صادرات اشاره کرد و گفت: رویکرد صادراتی یکی از روش هایی است که تولید را با جهش مواجه می کند. ایمیدرو برای این امر را همچون دو سال گذشته اجرایی می کند اما از پیشنهادهای جدید شرکت ها نیز برای رشد صادرات استقبال خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: خصوصی سازی از جمله روش هایی است که به پویا شدن اقتصاد و توسعه صادرات می انجامد و مشکلات کشور را حل می کند. وی افزود: افزایش سرمایه شرکت های ملی مس و گل گهر شرایط را برای سرمایه گذاری و همچنین اتمام پروژه ها و رشد تولید فراهم می کند.

کمک به افزایش سرمایه؛ عیدی به مس

غریب پور با بیان اینکه افزایش ۱۰هزار میلیارد تومانی سرمایه شرکت ملی مس عیدی ایمیدرو به این مجموعه و سهامداران است، گفت: به زودی افزایش سرمایه شرکت های گل گهر، چادرملو و سالکو هم انجام می شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین اظهار کرد: در برخی معادن بوکسیت مشکلاتی ایجاد شده از این رو شرکت آلومینای ایران برای تامین این ماده از معادن جایگزین در سایر استان ها استفاده کند.

ادامه برنامه اکتشاف و فعال سازی معادن کوچک

وی درباره احیای معادن کوچک گفت: در سال جدید نیز با مشارکت بخش خصوصی برنامه احیای معادن کوچک با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

غریب پور گفت: ادامه اجرای برنامه اکتشاف در سال پیش رو، یکی دیگر از اولویت های ایمیدرو است به طوری که تکمیل اکتشافات و واگذاری پهنه ها به بخش خصوصی از مهمترین اقدامات این حوزه است.

دیدگاه مدیران بنگاه های بزرگ درباره برنامه جهش تولید

در این جلسه حمید رضا عظیمیان مدیر عامل فولاد مبارکه، وجیه ا… جعفری مدیر عامل تهیه و تولید مواد معدنی، علی محمدی مدیر عامل فولاد خوزستان، جمشید ملارحمان مدیر عامل معدنی و صنعتی گل گهر، ناصر تقی زاده مدیر عامل معدنی و صنعتی چادرملو، اردشیر سعدمحمدی مدیر عامل ملی صنایع مس، احمد مجیدی مدیر عامل ایرالکو، تورج زارع مدیر عامل آلومینای ایران، حمید رضا متقاعدی مدیر عامل سیمان داراب به ارایه دیدگاه های خود در مسیر جهش تولید پرداختند.

در این ویدئوکنفرانس، جعفری به مجموعه برنامه ها و اقدامات پیش روی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در راستای جهش تولید اشاره کرد که در سال جدید انجام می شود.

عظیمیان نیز گفت: برطرف شدن مشکل تامین مواد اولیه برای فولاد مبارکه، زمینه را برای جهش تولید فراهم آورده است. علی محمدی نیز با ابراز خرسندی از تامین مواد اولیه، اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان، با تامین مواد اولیه مورد نیاز مشکلی در ایجاد جهش تولید نخواهد داشت و آن را محقق خواهد کرد.از سوی دیگر تقی زاده در این ویدئوکنفرانس اظهار داشت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با حداکثر توان، ۶ ماه پیش رو را با جهش تولید طی خواهد کرد. وی اتمام پروژه های نیمه تمام را از اولویت های شرکت دانست و گفت: در اختیار داشتن معادنی در ایران مرکزی و سنگان یکی از روش هایی است که جهش تولید را سرعت خواهد بخشید.

از سوی دیگر اردشیر سعدمحمدی اظهار داشت: کاهش بهای فلزات از جمله مس و آلومینیوم فعالیت شرکت ملی صنایع مس را در سال پیش رو دوچندان می کند و این مهم با همراهی و کمک ایمیدرو محقق می شود.

ملارحمان نیز راه اندازی طرح های جدید گل گهر در بخش های تولیدی و زیرساختی را اقدامی اساسی در مسیر تحقق جهش تولید دانست و تاکید کرد: این مجموعه اقدامات، جهش تولید در گل گهر را بیش از پیش نمایان خواهد کرد.

همچنین مجیدی مدیر عامل ایرالکو خواهان برطرف شدن مشکلات داخلی در مسیر جهش تولید شد و گفت: در بسیاری از مواقع از تحریم ها عبور کرده ایم اما حل چالش های داخلی از جمله سیستم بانکی نیاز به مساعدت ایمیدرو دارد. متقیان مدیر عامل سیمان داراب نیز گفت: صدور برخی مصوبه ها، فشارهایی به بخش تولید و صادرات سیمان وارد کرده است. وی تاکید کرد: قیمت گذاری ها مشکلاتی برای ما ایجاد کرده و نیاز است که صنعت سیمان اختیارات بیشتری نسبت به بازرگانان داشته باشد.

زارع مدیر عامل آلومینای جاجرم نیز با بیان اینکه امسال برنامه تولید ۳۰هزار تن شمش آلومینیوم داریم، گفت: سال قبل سهم قابل توجهی در تامین ارز کشور داشتیم و امسال نیز این مسیر را ادامه می دهیم. وی افزود: با توجه به برطرف شدن نیاز شرکت به مواد اولیه، امسال شاهد جهش تولید در آلومینا و آلومینیوم این شرکت خواهیم بود.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: