مشاهده مطلب

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴      ۰             5589      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهندس محمدرضا نعمت زاده که در مصاحبه زنده تلویزیونی برنامه “تیتر امشب” سخن می گفت، افزود: همچنین پروژه معادن سنگان که ۱۰۰ درصد متعلق به ایمیدرو بود، با واگذاری ۸۰ درصد آن از طریق مزایده ، با مشارکت بخش خصوصی فعال شده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های جدی دولت که به طور جدی دنبال شده ، بحث جلوگیری از خام فروشی است، گفت: وقتی سنگ آهن به صورت خام عرضه می شود، به این معنی است که صنایع بعدی آن شامل گندله، کنسانتره، آهن اسفنجی ، ذوب و … ایجاد نشده یا ظرفیت آن کافی نیست. به همین دلیل به طور مرتب جلسات ماهانه با صاحبان و مدیران واحدهای صنعتی و معدنی بخش خصوصی برگزار و مشکلات آنها در زمینه های مختلف از جمله تامین ارز مورد نیازشان از محل صندوق توسعه ملی یا بانک ها بررسی و برطرف می شود.
وی ادامه داد: بسیاری از صنایع که ارز مورد نیاز آنها تامین شده، در روزها و هفته های اخیر افتتاح شده و بقیه بتدریج تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.
نعمت زاده گفت: صنایع جانبی را بتدریج تا پایان سال ۹۵ به حدی افزایش خواهیم داد که دیگر نیازی به خام فروشی نباشد.
وی که عملکرد دو سال گذشته وزارت صنعت ، معدن و تجارت را تشریح می کرد، افزود: هر چند روند خروج از رکود کند شده اما در این شرایط صنایعی هم داریم که رشد تولید دارند.
نعمت زاده تصریح کرد: بیش از ۲۴ مورد از مواد آیین نامه قانون رقابت پذیر تصویب شده که اجرایی کردن این آیین نامه، به رونق اقتصادی کمک خواهد کرد.
وی گفت: بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی، بخش صنعت کشور در سال گذشته ۶٫۷ درصد ، بخش معدن ۹٫۸ درصد و تجارت ۳٫۷ درصد رشد داشت.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: