مشاهده مطلب

      ۰۸ فروردین ۱۳۹۲      ۰             1866      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

وزير صنعت ، معدن و تجارت با توجه به نامگذاري سال ۹۲ از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي با نام ” حماسه ي سياسي ، حماسه ي اقتصادي ” گفت: بايد امسال ركن اصلي برنامه هاي ما استقلال ارزي ، ارز آوري و تعهد توليد كننده به ساخت كالاي صادراتي و كيفي  باشد .
” مهدي غضنفري ” در سخناني همچنين با تبريك به مناسبت فرا رسيدن سال نو به تمامي هموطنان ، ابراز اميدواري كرد تا جمهوري اسلامي ايران به اهداف متعالي خود در اين سال نائل گردد .
وي گفت : با در نظرگرفتن اينكه سال ۹۲ از سوي مقام معظم رهبري سال  ” حماسه ي سياسي ، حماسه ي  اقتصادي ” نامگذاري شده ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت برنامه هاي سال قبل در حوزه توليد ملي ، حمايت از كار و سرمايه ايراني را  با جديت بيشتر ادامه مي دهد و  با توجه به اينكه انتظار ايشان اين است كه گام هاي بزرگتر و جهش بالاتري را نسبت به سال قبل داشته باشيم ، اگر دست به دست هم بدهيم قطعا اين مهم كاملا ميسر خواهد شد .
وزير صنعت ، معدن و تجارت تصريح كرد : در سال گذشته در كنار همه مشكلات دو مسئله جدي در حوزه توليد داشتيم ، مديريت جريان ريالي به سمت توليد مي توانست بهتر انجام شود كه اميدواريم اين مهم درسال ۹۲ به نحو شايسته تري انجام شود ، مديريت جريان ارزي نيز از ديگر مشكلاتي بود كه توليد كنندگان به طور مدام از آن گلايه داشتند .
“انتظار بيشتري از وزارت اقتصاد ، بانك مركزي و بانك هاي عامل مي رود كه كمك كنند  تا دو جريان پولي به دست توليد كننده برسد ، اين اولين كاري است كه بايد به سرعت آن را انجام دهيم .”
غضنفري انتظاري نيز از شركت هاي توليدي و تجاري داشت و گفت : از آنها مي خواهيم معوقه هاي بانكي را كاهش دهند و وام هاي دريافتي را پرداخت كنند تا جريان پولي بچرخد چرا كه اگر جريان پولي به حركت خود ادامه دهد ، مي توانيم گام هاي بزرگي را در حوزه اقتصاد برداريم .
وي با بيان اين جمله كه از مجموع ۱۰۰ ميليارد دلار ارز نفتي كه بايد سال ۹۱ وارد اقتصاد كشور مي شد ،  نيمي از آن يعني ۵۰ ميليارد دلار محقق شد ، افزود: سال گذشته اقتصاد ما از حالت اتكا به نفت خارج شد و هم اكنون نيمه نفتي است كه بايك حركت جديد در سال ۹۲ مي توانيم اقتصا د را كاملا از نفت رها كنيم .
غضنفري تاكيد كرد : طبيعتا اگر اقتصادي نخواهد  متكي به نفت باشد ، بايد ارز آوري كند ، ارز ارزان در سال هاي گذشته يك نوع يارانه بود كه به واردات اختصاص يافت اما حالا كه ارز ارزان وجود ندارد ، درست است كه براي  معيشت مردم سخت شده و گراني ايجاد گرديده اما براي حوزه توليد اميدهاي جديدي به وجود آمده ، برخي حوزه هاي توليد كاملا توانسته اند بازار كشور را با كالاي داخلي پر كنند .
وزير صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد : اگر به جريان توليد به عنوان مبدل نگاه كنيم ، خوشبختانه  به نقطه اي از قوت رسيده ايم كه با دريافت  ريال و سرمايه در گردش بيشتر جريان ارزي بيشتري وارد كشور مي شود .
وي تاكيد كرد :  اگر امسال كار در دولت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت اين باشد كه ارز آوري بيشتري نسبت به سال قبل داشته باشيم ، چرخ توليد نسبت به سال قبل بهتر و بيشتر خواهد چرخيد كه براي نيل به آن بايد سرمايه در گردش و ريال بيشتري به توليد برسد.
وزير صنعت،؛معدن وتجارت گفت: براي همين بايد اولين و مهمترين كار اقتصادي دولت و وزارت صنعت،معدن وتجارت اين باشد كه جريان توليد شاداب و با نشاط نگه داشته شود و از توليد كننده بخواهيم كالاي خود را صادر كند .
دكتر غضنفري تاكيد كرد : اگر به توليد كننده  به سرعت ريال رسانده شود و سرمايه در گردش وي تامين گردد ، او مي تواند مواد اوليه خود را تامين كند و حوزه توليد فعال تر مي شود ،  زمينه اشتغال بيشتر فراهم مي گردد ، از سويي در آمدهاي ارزي ناشي از توليد و صادرات آن نيز جايگزين نفت مي شود .
وي افزود:  وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، برنامه هاي خود را در سال گذشته بر مبناي ۱۰ محور اصلي با توجه به سال حمايت از توليد داخلي قرار داده است و آنها را ادامه خواهد داد كه از جمله آنها تكميل طرح هاي نيمه تمامي است كه ۷۰ تا ۸۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته اند  خواهد بود.

 برچسب ها : ، ،

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: