مشاهده مطلب

      ۰۶ مرداد ۱۳۹۴      ۰             5517      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش سایت رسمی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران به نقل از ایمیدرو، دکتر مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: یک شرکت معتبر آلمانی پس از حدود ۸ ماه مذاکره با ما برای اجرای طرح های فولادسازی در ایران، شرط ما را برای تامین اعتبار طرح ها پذیرفته و در تماس اخیر خود اعلام کرد مجوز لازم را برای این منظور، از کشور متبوعش دریافت کرده است.
وی ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که زمینه های حضور سرمایه گذاران اروپایی در کشور رو به بهبودی بوده و تحریم ها در حال کاهش است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به نتایج اجلاس ۲ روزه اتریش، تصریح کرد: از جمله موضوعات مطرح در این اجلاس، نحوه مشارکت شرکت های سرمایه گذار اروپایی در ایران بود که تاکید ما بر انتقال دانش فنی و فناوری در کنار فروش ماشین آلات بود. چرا که معتقدیم، ایران از ظرفیت بزرگی برای توسعه برخوردار است و همچون گذشته تمایلی به خرید صرف ماشین آلات نیست.
وی ادامه داد: نکته مثبت در اجلاس مذکور اینکه شرکت های معتبر اروپایی، اطلاعات دقیق حوزه صنعت و معدن و سیستم بانکی ایران را به طور مستقیم از مسئولان مربوطه دریافت کردند. این در حالیست که اختلافات ایجاد شده در گذشته، به این دلیل بود که اطلاعات به طور غیر مستقیم در اختیار سرمایه گذاران قرار می گرفت.
کرباسیان خاطرنشان کرد: در این اجلاس، سیستم بانکی اروپا به ویژه اتریشی ها برای ورود سریع تر جهت تامین اعتبار طرح ها اعلام آمادگی می کردند.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: