مشاهده مطلب

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۹      ۰             18779      اخبار اصلی   Print This Post Print This Post

یکپارچه سازی شبکه وایرلس مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی در وسعتی بالغ بر ۶۷۰ کیلومترمربع

مدیر فناوری اطلاعات مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی: به منظور برقراری ارتباط بی سیم بین مجموعه های اداری و معدنی مجتمع، در حدود 20 عدد دکل مهاری به همراه آنتن و رادیوهای وایرلس در وسعتی بالغ بر 670 کیلومتر مربع نصب شده است.

به گزارش روابط عمومی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی؛ مدیر واحد فناوری اطلاعات مجتمع در گفتگویی از عملکرد پوشش دهی و یکپارچه سازی شبکه‌های وایرلس این مجموعه معدنی سخن گفت و بیان داشت: شبکه­ های بی سیم، شبکه­ هایی هستند که در آن از امواج راديويی، مادون قرمز، مايکروويو و… به جای کابل مسی و یا فیبرنوری، به عنوان واسط فیزیکی، برای انتقال سيگنال بين دو دستگاه استفاده می­شوند.

مهندس محسن زارع با اشاره به اینکه امروزه شبکه های بی سیم کاربرد بسیار زیادی در انتقال اطلاعات در محیط های شهری و بین شهری دارد، خاطر نشان کرد: با پیشرفت فناوری شبکه های بی سیم، بستر مناسبی برای ارتباطات راه دور بدون سیم نقطه به نقطه و مستقل از بستر مخابراتی، فراهم شده است.

وی به بیان مزایای شبکه های بی سیم در عصر جدید پرداخت و گفت: قابلیت کنترل و تنظیم کیفیت خط ارتباطی، هزینه پایین پیاده سازی شبکه، مدیریت یکپارچه پهنای باند،عدم محدودیت در جابجایی کاربران شبکه،اقتصادی تر بودن نسبت به ارتباطات سیمی و تکنولوژی قابل اطمینان از جمله مزایای شبکه بی سیم ( وایرلس ) می باشد.

مدیر واحد فناوری اطلاعات مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی، وسعت انجام کار و پوشش دهی شبکه وایرلس در این مجموعه معدنی را در شهرستان های یزد ، بافق و شهر ساغند خواند و یادآور شد: با راه اندازی این شبکه ارتباط بین دفاتر مجتمع در شهر یزد و بافق، معادن زاغیها، میشدوان، آنومالی شمالی، چاه گز، آنومالی ۲a ، سایت اداری میشدوان و در نهایت معدن سنگ آهن گلمنده (۱۰ کیلومتری ساغند) برقرار شده است.

زارع افزود: به منظور برقراری ارتباط بی سیم بین مجموعه های اداری و معدنی مجتمع، در حدود ۲۰ عدد دکل مهاری به همراه آنتن، دیش و رادیوهای وایرلس در وسعتی بالغ بر ۶۷۰ کیلومتر مربع نصب شده است.

به گفته مدیر فناوری اطلاعات مجتمع هدف از اجرای شبکه وایرلس در این مجموعه معدنی، برقراری ارتباط بین مراکز یاد شده جهت استفاده از اتوماسیون اداری، اینترنت، پورتال های اداری و تلفن می باشد که طی هفت فاز انجام شده است.

مهندس محسن زارع با اشاره به اینکه مراکز اصلی شبکه بی سیم( وایرلس) مجتمع در دفاتر یزد و بافق و فرستنده هلال احمر شهرستان بافق می باشد، خاطر نشان کرد: با راه اندازی این شبکه، جمعیت هلال احمر و محیط زیست شهرستان بافق به منظور استفاده رادیویی و ارتباط با پایگاه های امداد سه چاهون و پاسگاه های محیط بانی از بستر شبکه وایرلس مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی در حال استفاده و بهره برداری می باشند.

 

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: