مشاهده مطلب

      ۱۸ آبان ۱۳۹۱      ۰             794      اخبار اصلی   Print This Post Print This Post
معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت

کمک می کنیم حق شهرستان بافق عملیاتی شود

شب گذشته پس از نشست با معاونین معدنی کل کشور و با تاخیر یک ساعته ، معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت در حضور خبرنگاران شهرستان ، به تشریح طرح جامع فولاد و خصوصی سازی سنگ آهن بافق پرداخت.

وجیه الله جعفری با اشاره به نشست با امام جمعه و جمعی از مسئولین بافق بیان کرد: دوستان دغدغه طرح های فولادی و تامین مواد را داشتند و قرار شد طرح جامع فولاد را – از زنجیره معدن تا زنجیره نهایی آن – سازمان استان یزد در قالب طرح جامع فولاد استان و شهرستان به ما ارائه دهد تا یکی دو ماه آینده در جلسه ستاد فولاد بررسی کنیم و کمک کنیم آن چیزی که حق شهرستان بافق و استان یزد هست ؛ عملیاتی شود.

وی در پاسخ به سوالی که کارخانه فرآوری در کجا احداث میشود ؛ گفت: زنجیره فولاد دارای حداقل ۵ حلقه هست که در طرح فولاد بافق دیده می شود و باید ایجاد کنساتره و گندله نیز در جوار معدن باشد که به لحاظ اقتصادی هم به صرفه باشد ولی بحث فولاد را با توجه به مصوبات دولت پیگیری می کنیم.

به نقل از بافق نیوز ، معاون معدنی وزارت صنعت در رابطه با بحث خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی اظهار داشت: بافق یک شهر معدنی است و چیزی که امروز استخراج می شود ؛ پتانسیل واقعی این شهرستان نیست و می توانیم با استفاده از تکنولوژی و سرمایه گذاری بیشتر و با قبول یک ریسک ، کار اکتشاف را قوی سازیم.

وی در ادامه اذعان داشت: بحث حقوق دولتی رو به افزایش است و در قانون جدید موصب شده سال ۹۰ ، ۱۵ درصد آن برای رفاه مردم شهرستان و اجرای زیرساخت ها در نظر گرفته شده است که در بودجه بندی سال ۹۱ به خاطر اینکه بعد از تصویب لایحه بود ؛ نیامد و سال ۹۲ حتما اجرا خواهد شد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: