مشاهده مطلب

      ۲۵ مهر ۱۳۹۴      ۰             5646      اخبار اصلی, مجتمع   Print This Post Print This Post
مجری طرح اکتشافی سنگ آهن اعلام کرد:

کشف ذخایر جدید و افزایش ذخایر معادن در حال بهره برداری

مجری طرح اکتشافی سنگ آهن از کشف ذخایر جدید و افزایش ذخایر معادن در حال بهره برداری که حاصل فعالیت های اکتشافی و حفاری ها با بیش از 70 هزار متر حفاری در دو سال اخیر بوده است خبر داد.

به گزارش سایت رسمی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، شهرام ادیب فرد با بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو اکتشاف در بخش سنگ آهن را از اواسط سال ۹۲ سرعت داد و طی ۲ سال اخیر تنها در بخش اکتشاف سنگ آهن، بیش از ۷۰ هزار متر  حفاری صورت گرفت که با اکتشاف ذخایر جدید و افزایش ذخایر معادن در حال بهره برداری، ذخایر قطعی قابل توجهی ثبت شده است.
وی افزود: از ۲۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی سنگ آهن به دست آمده، حدود ۶۰ میلیون تن مربوط به آنومالی شمالی (Ia)، ۴۰ میلیون تن معدن گل گهر، ۳۰ میلیون تن معدن جلال آباد و مابقی آن درسایر معادن و آنومالی های ایران مرکزی مانند چاه گز، میشدوان، زاغیا و غیره است و امیدواریم تا پایان سال جاری و با تکمیل گزارش های نهایی، موفق به دریافت گواهی کشف یا افزایش ذخایر جدید شویم.
مجری طرح اکتشافی سنگ آهن با اشاره به اینکه کاهش شدید قیمت سنگ آهن در ۲ سال اخیر موجب تغییر استراتژی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شده است، گفت: این تغییر استراتژی، در عین حفظ روند اکتشاف در معادن، روی انجام مطالعات آنومالی های عمیق سنگ آهن متمرکز شده است.
وی ادامه داد: در زمان رکود، توسعه زیرساخت های بخش معدن و  انجام اکتشافات تکمیلی ضروری است تا در زمان رونق مجدد، بتوان توسعه و تولید را با سرعت بیشتری پیش برد.
ادیب فرد با تاکید بر اینکه با افزایش جمعیت، افزایش تقاضا، کاهش کمیت و کیفیت معادن رو زمینی،  بحث اکتشاف نوین بر مبنای استخراج و استحصال مواد معدنی کم عیارتر و عمیق در تمامی دنیا در دستور کار قرار گرفته است، اعلام کرد: ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و فعالیت روی استخراج معادن زیر زمینی اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: هزینه مراحل اکتشاف از شناسایی تا تفصیلی حداکثر ۱ تا ۳ درصد از کل هزینه معدنکاری را در بر می گیرد و  با توجه به تحولات سیاسی اخیر کشور و بهبود روابط با کشورهای صاحب فناوری و اظهار تمایل آن ها به سرمایه گذاری در کشور، امیدواریم با اختصاص بودجه مناسب به بخش اکتشاف سنگ آهن، روند  صعودی اکتشاف این ماده معدنی ادامه یابد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: