مشاهده مطلب

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵      ۰             6572      اخبار اصلی, مجتمع   Print This Post Print This Post
در راستای بیابان زدایی و حفظ محیط زیست؛

غرس نهال ازدواج و تولد توسط کارکنان مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی

به منظور جلوگیری از ورود شن های روان به داخل شهر و بیابان زدایی زوج های جوان و پرسنل مجتمع که تازه صاحب فرزند شدند با هماهنگی اداره منابع طبیعی با حضور در منطقه گود گوار بافق اقدام به کاشت نهال های سازگار با منطقه نمودند.

به گزارش روابط عمومی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران،  زوج های جوان و کارکنان مجتمع که تازه صاحب فرزند شدند در جهت بیابان زدایی و حفظ محیط زیست  با هماهنگی اداره منابع طبیعی با حضور در منطقه گود گوار بافق اقدام به کاشت نهال های سازگار با منطقه نمودند.

در این مراسم که با همکاری مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، سازمان حفاظت محیط زیست و انجمن دوستداران طبیعت صورت گرفت از عملیات بیابان زدایی ۱۴۰۰ هکتاری گودگوار شهرستان بافق بازدید و در ادامه حاضرین در مساحت تعین شده درختان تاغ و گز کاشته و آبیاری کردند. از نکات جذاب این مراسم حضور سه قلوهای بافقی بود که سه نهال به یاد آنها در منطقه کاشته شد.

کمال کریمی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه تلاش زیادی در به ثمر نشستن نهال های کشت شده در بیابان های شهرستان بافق انجام می شود اظهار داشت: نهال های کشت شده با هزینه زیادی کشت و آبیاری می شود و به دلیل اینکه بیشتر نهال های کشت شده از گونه تاغ می باشد حفاظت از این نهال ها توسط عموم شهرستان را می طلبد.

وی خسارت بادهای طوفان زا معروف به بادهای سیاه که مناطق وسیعی از شهرستان را تحت تأثیر خود قرار می دهند یادآور شد  و اضافه کرد: خوشبختانه در سال های اخیر با کاشت نهال در منطقه گودگوار شهرستان بافق که یکی از ۴ کانون حساس به فرسایش بادی می باشد خسارت بادهای طوفان زا بطور چشمگیری کاهش یافته است.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: