مشاهده مطلب

      ۰۶ آذر ۱۳۹۱      ۰             970      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس از ارسال نامه‌اي به معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهوري و وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص پيشنهاد بودجه ۱۰۰ هزار ميليارد ريالي براي سازمان اکتشافات معدني خبر داد.

به گزارش روابط عمومي شرکت تهيه و توليد مواد معدني ايران به نقل گسترش صنعت ،داريوش اسماعيلي درباره جزئيات پيشنهاد کميسيون صنايع و معادن مجلس مبني بر ارائه بودجه ۱۰۰ميليارد ريالي به سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات معدني ، افزود: در کميسيون صنايع و معادن با توجه به کاهش روند تهيه نقشه‌هاي پايه زمين‌شناسي، نامه‌اي به وزير صنعت، معدن و تجارت و معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهوري ارسال شد.

وي ادامه داد: براساس ماده ۱۵۷ قانون برنامه پنجم، توسعه اکتشافات معدني در تهيه نقشه‌هاي پايه زمين‌شناسي بايد به وسيله سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات معدني انجام شود که اعتبارات مربوط به تهيه نقشه‌هاي پايه بايد در بودجه سنواتي پيش‌بيني شود که بعد از آن فعاليت‌هاي اکتشافاتي نيز به بخش غيردولتي «خصوصي يا تعاوني» سپرده شود.

اسماعيلي تاکيد کرد: متاسفانه در سال‌هاي گذشته بودجه‌اي که به امر اکتشافات پيش‌بيني شده بود بسيار ناچيز تخصيص داده شد، به طوري که از برنامه عقب افتاديم. وي افزود: قبل از اين‌که دولت لايحه بودجه سال آينده را به مجلس تقديم کند به دولت پيشنهاد کرديم تا حداقل ۱۰۰ هزار ميليارد ريال به سازمان زمين‌شناسي تخصيص دهد. اسماعيلي خاطر نشان کرد: در حال حاضر حرکت به سوي منابع موجود در معادن و فرآوري آنها ارزش افزوده بيشتري به دنبال داشته و بهترين راه براي قطع وابستگي به نفت است. عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس ادامه داد: اميدواريم دولت در موعد مقرر لايحه بودجه سال ۹۲ کل کشور را براساس معيارهاي منطقي و عملياتي به مجلس ارائه کند.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: