مشاهده مطلب

      ۰۷ دی ۱۳۹۱      ۰             1222      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: شش ميليارد دلار تسهيلات به عنوان سرمايه ثابت براي پرداخت به واحدهاي صنعتي به صندوق توسعه ملي معرفي شده است.
به گزارش معدن نيوز، مهدي غضنفري، با اشاره به اين‌که قرار بود ۱۰ درصد از کل درآمدهاي امسال صندوق توسعه ملي به صنعت و معدن اختصاص يابد، افزود: اما در مجلس مصوبه‌اي دنبال مي‌شد که رقم فوق به ۱۰ درصد منابع درآمدي امسال کاهش يابد که ما نسبت به اين موضوع انتقاد داشتيم.
وي افزود:‌ صندوق تا پيش از ابلاغ مصوبه مجلس ۱۰ درصد از منابع خود را به صنعت و معدن اختصاص مي‌داد و به نظرم مصوبه جديد مجلس عطف به ماسبق نشود.
او در پاسخ به اين سوال که چه ميزان از منابع صندوق توسعه تاکنون به بخش صنعت و معدن اختصاص داده شده است؟ گفت: ما ۲۵۰۰ ميليارد تومان براي دريافت سرمايه گردش و شش ميليارد دلار براي استفاده از سرمايه ثابت به صندوق توسعه ملي معرفي کرده‌ايم.
اظهارات وزير صنعت، معدن و تجارت در حالي مطرح مي‌شود که به گفته‌ معاون برنامه‌ريزي صندوق توسعه ملي ۶۶ درصد از منابع اين صندوق به صنايع نفت، گاز و پتروشيمي اختصاص يافته است.
شريفي با اشاره به اين‌که پرداخت تسهيلات توسط صندوق توسعه ملي به حدود ۲۸۹ طرح انجام شده و يا در حال انجام است، عنوان کرده است که بانک صنعت، معدن و تجارت با ۲۶۵ طرح به ميزان ۵٫۹ ميليارد دلار بيشترين سهم را در بين بانک‌هاي عامل پرداخت‌کننده تسهيلات به طرح‌هاي مختلف به خود اختصاص داده است.
به گفته وي موجودي صندوق توسعه ملي هم‌اکنون به حدود ۴۳ ميليارد دلار رسيده است.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: