مشاهده مطلب

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶      ۰             14476      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

طی هفته منتهی به ۱۲ اکتبر، قیمت سنگ آهن وارداتی چین روند کاهشی خود را ادامه داد. این در حالیست که سطح فعالیت های تجاری در بنادر بسیار پایین گزارش شده اند. در عین حال، بهای سنگ آهن داخلی چین نیز همین روند را ادامه داد و تجار را مجبور به دادن تخفیفات بیشتر به خریداران کرد.

اما در حال حاضر، هندی ها به دنبال جایگزینی خود به جای برزیل و استرالیا هستند. آنها سنگ آهن عیار ۶۳/۵ را به قیمت ۶۵/۳ دلار/تن تحویل بندر کینگدائو پیشنهاد می دهند. عرضه کنندگان هندی قصد دارند تا با کاهش قیمت های خود نسبت به سایر فروشندگان، سهم بیشتری از بازار چین را در اختیار بگیرند.

همچنین کنسانتره ۶۶ درصد داخلی نیز به قیمت ۸۴ دلار/تن در تانگشان و ۸۳ دلار در لیائونینگ معامله می شود. عرضه کنندگان سنگ آهن کشورمان حال باید برای حفظ جایگاه رقابتی خود در قیمتهای خود تجدید نظری کنند.

کاهش تولیدات دستوری از ابتدای اکتبر باعث شده تا تقاضا برای سنگ آهن تحت فشار قرار گیرد. بارش های روزهای اخیر در چین نیز مزید بر علت شده تا مصرف محصولات نهایی کاهش یابد که بر قیمت این محصولات و سنگ آهن تاثیر منفی گذاشته است. به نظر می رسد که بهای سنگ آهن در بازار نقدی طی هفته پیش رو نیز شرایط مشابهی با این هفته را طی کند.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: