مشاهده مطلب

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶      ۰             13348      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

هند، دومين صادرکننده فولاد دنيا

به گزارش معدن نيوز هند در سال مالي گذشته صادرات خود را بيش از 2 برابر افزايش داد و به دومين صادرکننده فولاد بعد از چين تبديل شده است.

براساس گزارش کميته کارخانه هاي مشترک هند (JPC)، هند در سال مالي ۲۰۱۷ (آوريل ۲۰۱۶ تا مارس ۲۰۱۷) صادرات خود را ۱۰۲ درصد افزايش داده و به ۸ ميليون و ۲۴۰ هزار تن رسانده است.
اين رشد صادرات به دليل اعمال محدوديت هاي تجاري متعدد شامل محدوديت هاي وارداتي و افت تقاضاي داخلي اتفاق افتاده است.
از سوي ديگر در سال مالي قبل توليدکنندگان هندي رقابت کمتري با فولادسازان چيني در شرق دور و خاورميانه داشتند و همينطور تقاضاي اروپايي ها کمک شاياني به فولادسازان هندي در يافتن بازارهاي هدف جديد کرد.
در ماه فوريه ورق گرم هند در آسيا رزرو مي شد چراکه قيمت محصولات هندي شاخصي درمقابل توليدکنندگان چيني و تايواني بود.
گفتني است، چين در سال ۲۰۱۷ به جهت فشار از سوي توليدکنندگان هندي شامل SAIL، RINL، تاتا استيل و جيندال صادرات فولاد خود را با ۱۱ درصد رشد به ۱۰۱ ميليون و ۳۰۰ هزار تن رسانده بود.
اين چند شرکت بزرگ هندي سهم ۵۷ ميليون و ۵۰۰ هزار تني از توليدات فولاد هند را داشتند.
فعالان بازار انتظار دارند موضع فولادسازان هندي حتي باوجود نشانه هايي از رشد مصرف در داخل اين کشور همچنان بر صادرات باشد.
اين رشد مصرف در بازار داخل مي تواند ناشي از اعلام پروژه هاي زيربنايي در هند در سال جاري نسبت به سال گذشته باشد که به اعتقاد کارشناسان مي تواند تاثير بسزايي بر مصرف فولاد در هند داشته باشد.
در سال مالي قبل، مصرف فولاد هند با ۳ درصد رشد ۸۳ ميليون و ۹۰۰ هزار تن شده بود.
با اين حال با واردشدن ظرفيت هاي جديد فولادي در هند به مدار توليد، بازار داخلي قادر به جذب تمام اين ظرفيت توليد نبوده و بايد بر روي صادرات و ادامه آن، تمرکز کرد

منبع : پایگاه خبری معدن نیوز

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: