مشاهده مطلب

      ۱۸ دی ۱۳۹۲      ۰             3878      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

سفرا و نمایندگان عضو اكو خواستار همكاری های نزدیك و مستمر مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با شركت های معدنی این سازمان منطقه ای شدند.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران یكی از ۴ مركز پیشرفته دنیا در بخش تحقیقات مواد معدنی محسوب می شود كه ۴ واحد آزمایشگاهی( شیمی، كانی شناسی، فرآوری و محیط زیست، ایمنی و بهداشت حرفه ای) و یك واحد نیمه صنعتی فرآوری در اختیار دارد. یكی از مهمترین خدماتی كه این مركز در اختیار فعالان معدنی قرار می دهد ارایه روش تولید و ‌فرآوری اقتصادی و بهینه سازی خطوط تولید مواد معدنی است.
در این دیدار كه به دعوت رسمی امور بین الملل ایمیدرو انجام شد دو سفیر و ۸ كاردار كشورهای عضو اكو شركت داشتند، ابتدا گزارشی از فعالیت ها و زمینه های همكاری های مشترك با مركز تحقیقات مواد معدنی ایران ارایه و بر همكاری های نزدیك و چند جانبه به عنوان عاملی برای استفاده از توانمندی های پیشرفته این مركز در سطح منطقه تاكید شد.
بر اساس نقشه ای كه سال ۲۰۰۷ از سوی سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی ایران منتشر شد ۱۰ كشور عضو اكو دارای ۷۲۰۰ معدن و نقطه امید بخش برای فعالیت های معدنی هستند. انجام عملیات های اكتشافی و تبدیل ذخایر این كشورها به ثروت یكی از اولویت های كشورهای عضو محسوب می شود.
رییس مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران نیز در این دیدار اظهار داشت:‌ توسعه و رشد كشورهای اكو نیازمند استفاده از ذخایر معدنی است این در حالیست كه منطقه اكو مهمترین بخش كره زمین به شمار می آید كه اكتشافات معدنی قابل توجهی در آن صورت نگرفته است. حسین عسگرزاده با بیان اینكه طی ۱۰ سال گذشته در حال ارایه خدمات به بخش معدن هستیم افزود: این خدمات عمدتا برای تولید سنگ آهن ،‌مس ،‌طلا ،‌زغالسنگ و منگنز متمركز شده و نكته مهم اینست كه هزینه های مربوطه قابلیت رقابت با دیگر مراكز دنیا را دارد.
پیش از این تنها ۳ كشور استرالیا،‌ افریقای جنوبی و ‌كانادا مراكز تحقیقاتی مواد معدنی در اختیار داشتند اما از سال های گذشته ایران نیز به جمع كشورهای دارای امكانات پیشرفته آزمایشگاهی و تحقیقاتی معدنی پیوسته است. به گفته عسگرزاده كشورهای عضو اكو با استفاده از امكانات این مركز قادرند هزینه های ارسال مواد و دستمزدهای مربوط به تحقیقات معدنی خود را به طور قابل ملاحظه ای كاهش دهند. وی افزود: شركت های معدنی می توانند با اندك هزینه ای در بخش تحقیقات، راندمان تولید را افزایش دهند و حتی باطله های معدنی را برای استفاده مجدد بازیافت كنند.
در این دیدار همچنین توافق شد با همكاری دبیرخانه اكو، شركت های تخصصی معدنی كشورهای عضو از امكانات این مركز برای تحقیقات معدنی استفاده كنند و این امر می تواند در دستور كار اجلاس آینده اكو قرار گیرد.
مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از نیمه اول سال ۱۳۸۴ واحدهای آزمایشگاهی شیمی، كانی شناسی و فرآوری را فعال و از نیمه دوم سال ۱۳۸۶ واحد نیمه صنعتی فرآوری مواد معدنی را نیز راه اندازی كرد. این مركز با هدف شبیه سازی فرآیندهای فرآوری و بهینه سازی واحدهای فرآوری به بهره برداری رسیده است و علاوه بر آن مطالعات زیست محیطی بر روی نمونه های دریافتی را به عنوان یكی دیگر از خدمات بخش معدن ارایه می كند.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: