مشاهده مطلب

      ۰۲ اسفند ۱۳۹۱      ۰             1737      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: هلدینگ ساخت و تامین کالاهای معدن و صنایع معدنی با مشارکت واحدهای تخصصی مرتبط و با هدف رقابتی و اقتصادی شدن بومی سازی ایجاد می شود.

به گزارش  ایمیدرو، دکتر فریدون احمدی افزود: اداره اقتصادی واحدها، یکی از رویکردهای اصلی ایمیدرو در سال ۹۲ است و با تشکیل هلدینگ ساخت و تامین کالاهای معدنی، بنگاه های جدیدی با توجیه اقتصادی بالاتر وارد عرصه بومی سازی خواهند شد.

وی ادامه داد: با تشکیل هلدینگ مذکور، نهضت ساخت داخل و بومی سازی در معدن و صنایع معدنی کشور با رویکرد اقتصادی رونق می گیرد.

دکتر احمدی که در محل سمپوزیوم و نمایشگاه بین المللی فولاد ۹۱ در شرکت فولاد خوزستان سخن می گفت، به موفقیت های این شرکت در زمینه بومی سازی فناوری اشاره کرد و افزود: هلدینگ بومی سازی به منظور ساماندهی بومی سازی در فولاد و تمام حوزه های مرتبط با معدن و صنایع معدنی تشکیل می شود.
وی افزود: سهم دولت در شرکت فولاد خوزستان به کمتر از ۵۰ درصد کاهش می یابد که به این ترتیب این شرکت از حالت دولتی خارج شده و مطابق قانون تجارت اداره خواهد شد.
وی تصریح کرد: با غیر دولتی شدن فولاد خوزستان، اختیارات این شرکت برای سرمایه گذاری، ورود به بازارهای جدید، ایجاد شرکت های تخصصی و بهبود فضای کسب و کار افزایش می یابد.
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: شرکت فولاد خوزستان اکنون سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن ظرفیت نصب شده دارد اما سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن تولید دارد و این شرکت به عنوان یکی از قطب های تولید کشور در برنامه پنجم و افق چشم انداز خواهد بود.
احمدی با بیان اینکه طرح های توسعه در شرکت فولاد خوزستان به خوبی پیش می رود، افزود: قرار است این شرکت برای تامین مواد اولیه در حوزه معادن سرمایه گذاری کند.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: