مشاهده مطلب

      ۱۸ مهر ۱۳۹۴      ۰             5627      اخبار اصلی, روابط عمومی, مجتمع   Print This Post Print This Post
با حضور مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران؛

نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری معدن و صنایع معدنی ایران برگزار شد

چهارمین نمایشگاه فرصت هاي سرمايه گذاري معدن و صنايع معدني با حضور مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران و سفرا و نمايندگان شركت هاي خارجي و داخلی دیگر در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران، چهارمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری معدن و صنایع معدنی با حضور سفرا و نمایندگان شرکت های خارجی و داخلی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران در تاریخ ۷ مهر ماه برگزار شد.

در این نمایشگاه مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران با برپایی غرفه ، عملکرد و توانایی های خود را در زمینه اکتشاف و استخراج و دانه بندی سنگ آهن برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشت.

مهدی کرباسیان ، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نمایشگاه اعلام کرد : حمایت و پشتیبانی مقام معظم رهبری به شکل روشن از بخش معدن و نیز رئیس جمهور، امروز نیروی مضاعفی را به فعالان در این عرصه منتقل ساخته و موجی از پویایی و تحرک را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه رکورد فعالیت حفاری توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در سال گذشته به ۴۰ هزار متر رسید ، گفت: ایران در بخش معادن دارای قابلیت بالایی است و پیش بینی شده طی یک دوره ۲۰ ساله میزان مصرف فلزات راهبردی مانند فولاد، مس و آلومینیوم افزایش یابد، بنابراین بخش معدن امکان رشد و جهش فراوانی دارد.

کرباسیان با بیان اینکه اصلی ترین محور ششمین برنامه توسعه کشور بخش معدن است ، اظهار داشت: انتظار می رود دیدگاههای فعالان بخش خصوصی در این عرصه به دولت و قانونگذاران کمک کند.

وی خطاب به میهمانان خارجی این همایش، گفت : قانون سرمایه گذاری خارجی ایران بسیار پیشرفته و از مشخصه برد – برد برخوردار است و برای دو طرف علاوه بر بخش معدن در حوزه های مرتبط نیز اثرگذاری بالایی دارد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، افزود: زمستان ۱۳۹۲ این سازمان براساس تفاهمنامه ای با معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارتخانه و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور کار اکتشافی ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور برای شناسایی ذخایر معدنی به مورد اجرا گذاشت.

وی اضافه کرد: فعالیت اکتشافی به میزان ۱۲ هزار کیلومتر مربع در منطقه سنگان (خراسان رضوی)، ۳۰ هزار کیلومتر مربع سیستان و بلوچستان، ۱۵ هزار کیلومتر مربع خراسان جنوبی و ۹۰ هزار کیلومتر در یزد و کرمان از جمله برنامه های در دست اجراست.

کرباسیان از برنامه فراخوان برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی از مرحله استخراج، فرآوری و بهره برداری در مناطق معدنی مزبور سخن به میان آورد و گفت: انتظار می رود ظرف ۲۰ روز آینده از طریق رسانه ها این موضوع اطلاع رسانی شود.

وی اظهار داشت: پهنه اکتشافی سیستان وبلوچستان و سراوان از منطقه دریای عمان تا خراسان رضوی در محدوده مرز با عرض ۲۰ کیلومتر کار اکتشافی توسط شرکتهای بخش خصوصی صورت گرفت و ۱۰ تا ۲۰ شرکت جدید متخصص اکتشاف با مشخصه بومی و محلی ۳۰ هزار کیلومتر کار صورت گرفت.

به گفته این مقام مسئول، دولت ۵۰ درصد ریسک سرمایه گذاری را پذیرفته و بنابراین سرمایه گذار اعم از بخش خصوصی داخلی و خارجی با سهم ۵۰ درصدی در این زمینه وارد مرحله اجرایی می شوند

در جریان این نمایشگاه مسولین از جمله مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو و جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از غرفه مجتمع بازدید کردند.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: