مشاهده مطلب

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۶      ۰             13241      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

نقش برجسته بخش معدن در اشتغال زایی، ارزش افزوده و صادرات

مدیرعامل شرکت صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اعلام کرد: بخش معدن نقش برجسته ای در اشتغال زایی، ایجاد ارزش افزوده و صادرات دارد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمدرضا عربی مزرعه شاهی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار کرد: ساختار بخش معدن کشور دارای ارزش افزوده بالا و اشتغال زایی مناسب است و با استخراج و فرآوری معادن در مناطق مختلف، می توان درآمد قابل توجهی برای کشور ایجاد کرد و معضل بیکاری را به ویژه در مناطق محروم، تا حد قابل توجهی کاهش داد.

وی ادامه داد: در بخش صادرات نیز، آمارها نشان می دهد که صادرات بخش معدن نسبت به تولید ناخالص داخلی (جی دی پی)، بسیار بالاتر از بخش صنعتی و سایر بخش های اقتصادی است. در واقع، به نسبت سهم خود از تولید ناخالص داخلی، این بخش بهترین عملکرد صادراتی را طی سال های گذشته داشته است.
عربی مزرعه شاهی با اشاره به اینکه ایجاد جایگاه مطلوب بخش معدن در اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، نیازمند نگاه جدید به این بخش از سوی مسئولان است، تصریح کرد: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی- که در راستای توانمند سازی بخش خصوصی و کمک به رشد پایدار بخش معدن ایجاد شده -با حمایت های سیستم بانکی می تواند نقش بهتری را در این زمینه ایفا کند. متاسفانه نگاه سیستم بانکی به حوزه معدن مثبت نبوده و در ارایه تسهیلات و حمایت از این بخش توجه کافی صورت نمی گیرد.
وی ادامه داد: این صندوق بیمه ای در سال ۹۵ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه را بررسی و به بانک ها معرفی کرد که از این میزان، ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیارد تومان بیمه نامه صادر شد و این صندوق در راستای استراتژی حمایت از ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی، آمادگی دارد نسبت به صدور بیمه نامه به بانک ها برای ارایه تسهیلات به بخش معدن اقدام کندکه البته این امر منوط به حمایت سیستم بانکی در امر تامین تسهیلات است..
به گفته وی، با حمایت های بیشتر این صندوق از سوی بانک ها در سال جاری، می توانیم شاهد رشد معادن بخش خصوصی و در نتیجه ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بیشتر شد.

منبع : پایگاه خبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو )

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: