مشاهده مطلب

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۲      ۰             2907      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای موافق، تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت را به محمدرضا نعمت زاده سپردند.

از مجموع ۲۸۳رای، نعمت زاده موفق به كسب ۱۹۹ رای مثبت شد و ۱۸نماینده نیز به وی رای ممتنع دادند.
همچنین در این جلسه ۱۰۷نماینده نیز به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت رای مخالف دادند.

***نعمت زاده پدر صنعت كشور است
رییس جمهوری روز دوشنبه دراولین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی در معرفی «محمدرضا نعمت زاده» برای تصدی پست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود: هرجا نام وی برده می شود با صنعت گره خورده و وی از اولین وزرای دولت های گذشته كشور یعنی دولت شهید رجایی بوده است.
روحانی با بیان این كه نعمت زاده همواره در تمامی زمینه ها از چهره های فعال بوده است گفت كه امروز از وی با نام پدر صنعت و پتروشیمی نیز نام برده می شود.
وی افزود: در تمامی بخش های پتروشیمی آثار عملكرد وی دیده می شود و تجاربش در بخش صنعت و معدن بسیار گسترده است و افرادی كه برای ارایه پیشنهاد پست وزارت صنعت، معدن و تجارت دعوت شدند، همه مهندس نعمت زاده را بهترین فرد برای این پست می دانستند.
رییس جمهوری اظهار داشت: همه صاحب نظران صنعت كشور نعمت زاده را به عنوان پدر صنعت كشور می شناسند و قطعا وی می تواند این بخش را به خوبی اداره كند و در كنار تجارت، صنعت و معدن را از حاشیه در آورد و در جایگاه خود قرار دهد.
«محمد رضا نعمت زاده» ۶۸ ساله كه رییس‌ ستاد حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری بود، پس از انتخابات ۲۴ خرداد به عنوان عضو تیم مشاوران در بخش اقتصادی روحانی را همراهی می كرد.
وی سال ۱۳۵۸ وزیر كار و در دولت‌های شهید محمدعلی رجایی و هاشمی رفسنجانی وزیر صنایع بود.
نعمت زاده همچنین معاون وزارت نفت در امور پتروشیمی در دولت خاتمی و معاون وزارت نفت در امور پخش و پالایش در دولت «محمود احمدی نژاد» را برعهده داشت.
این وزیر پیشنهادی در سال ۱۳۲۴ در تبریز به دنیا آمد و نخستین مدرك دانشگاهی خود را در رشته محیط زیست از دانشگاه بركلی گرفت.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: