مشاهده مطلب

      ۰۵ دی ۱۳۹۱      ۰             1187      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس برنامه ريزي انجام شده ميزان مواد معدني استخراجي امسال به حدود ۴۰۰ ميليون تن خواهد رسيد که اين رقم حدود ۱۵ درصد بيش از سال ۱۳۹۰ است .

به گزارش روابط عمومي شرکت تهيه و توليد مواد معدني ايران به نقل از ايرنا، وجيه الله جعفري در نشست هيات مديره و برخي از اعضاي خانه معدن ايران با حضور وزير صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت : استخراج مواد معدني مذکور، نياز به باطله برداري به ميزان يک ميليارد تن دارد.

وي يادآور شد: سال گذشته ميزان مواد معدني استخراجي در سطح کشور به ۳۴۰ ميليون تن رسيد و قرار است تا پايان برنامه پنجم توسعه (۹۴- ۱۳۹۰) به رقم ۵۷۰ ميليون تن برسيم.

جعفري افزود: بررسي آيين نامه اجرايي قانون معادن که دراواخر سال گذشته آغاز شده بود، براي تصويب به هيات وزيران منعکس شده و انتظار مي رود پس از ابلاغ آن شاهد اثرات ثمربخش آن در بخش معدن باشيم .

وي از حادثه ريزش معدن زغال سنگ طبس که منجر به مرگ هشت نفر شد، به عنوان يک واقعه تلخ ياد کرد و گفت: موضوع بهره گيري از تجهيزات ايمني در معدن مورد تاکيد وزارت صنعت ،معدن و تجارت است و بهره برداران و خانه معدن بايد روي اين مسئله مهم تاکيد داشته باشند .

جعفري اضافه کرد: بهره برداران معادن بايد همه تمهيدات لازم را به خدمت بگيرند تا جان عده اي که در معدن فعاليت مي کنند، بر اثر سهل انگاري به مخاطره نيفتد و اين وزارتخانه با بهره برداراني که کوتاهي کنند، برخوردي جدي و قانوني لازم را خواهد کرد .

وي در ارتباط با مشکل پيمانکاران فعال در عرصه معادن گفت : موضوع دستمزد و صورت وضعيت آنها بايد از سوي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهور مورد بررسي قرار گيرد و چنانچه به مصوبه دولت نياز باشد، اين امر صورت گيرد و در غيراين صورت وزارت صنعت ،معدن و تجارت آماده است تا لايحه اي هم به هيات وزيران ارائه دهد .

معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت ،معدن وتجارت افزود : اين وزارتخانه براي حل مشکل معدنکاران در ارتباط با گمرک جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا ظرف يک تا دو هفته با برگزاري نشست نسبت به مشکلات مربوطه اقدام نمايد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: