مشاهده مطلب

      ۲۸ آبان ۱۳۹۲      ۰             3629      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بازدید یك هیات چینی، آمادگی این منطقه را برای جذب سرمایه گذار خارجی در صنایع معدنی این منطقه اعلام كرد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس، مسعود هندیان در دیدار با هیات اقتصادی چین به سرپرستی مدیرکل روابط امور خارجه استان گوانگ دونگ، گفت: ایران و چین ۲ کشور قدرتمندی هستند که در عرصه اقتصادی و سیاسی نقش تاثیر گذاری بر بازارهای جهانی دارند و این مشترکات از دیر باز تاکنون روابط عمیق تجاری را بین این ۲ كشور فراهم آورده و اكنون کشور چین، به عنوان یکی از پنج شریک تجاری ایران محسوب می شود.
وی افزود: با توجه به توانمندی های چین در حوزه صنایع فولاد و آلومینیوم، امکان تامین بخشی از نیاز های صنایع مستقر در منطقه از قبیل تجهیزات مکانیکی و هیدرولیکی، آزمایشگاهی و انتقال تجارب در بخش های صنعتی و معدنی و نیز مشارکت در سرمایه گذاری وجود دارد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با بیان اینكه اجرای طرح‌های توسعه‌ای و اولویت‌های
سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده در این منطقه، سهم صادرات سالانه منطقه را از یك میلیارد دلار به ۶ میلیارد دلار در سال ارتقا خواهد داد، گفت: با توجه به تحقق موفقیت ها و استقبال سرمایه گذاران، در تلاش هستیم با جذب سرمایه گذاران جدید، ظرفیت تولید فولاد را تا ۱۰ میلیون تن، آلومینیوم ۵۰۰ هزار تن و نیز تخلیه و بارگیری مواد معدنی، فله ای و نفتی را تا ۷۰ میلیون تن در سال افزایش دهیم.
وی ادامه داد: این منطقه ویژه اقتصادی، اکنون به عنوان قطب تولید فولاد، آلومنیوم، روی، آند، صادرات غیرنفتی و تخلیه و بارگیری مواد فله و معدنی و همچنین، قطب اشتغال، نقش بسزایی در اقتصاد کشور ایفا می كند.
به گفته هندیان، هدف از ایجاد مناطق آزاد و ویژه، جذب سرمایه گذاری، پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی، انتقال فن آوری، صادرات غیر نفتی، ایجاد اشتغال مولد، افزایش و توسعه فن آوری مدرن در حوزه تولید، بالا بردن مهارت های مدیریتی، ارتقای کیفیت تولیدات و تقویت مزیت های رقابتی و افزایش توان صادراتی است.
در ادامه نشست با فولا نگ، مدیرکل روابط امور خارجه استان گوانگ دونگ چین، مقرر شد یک هیات کارشناسی از ۲ طرف برای شناخت بیشتر و آشنایی با ظرفیت‌ها درحوزه سرمایه گذاری تشکیل و زمینه تحقق یک اقدام بزرگ فراهم شود.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: