مشاهده مطلب

      ۲۲ آذر ۱۳۹۱      ۲             815      اخبار اصلی, اسلایدر   Print This Post Print This Post
گزارش تصویری :

معدن آنومالی ۱a (شمالی)

کانسار آهن آنومالی شمالی در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال غرب معدن چغارت و در مختصات جغرافیایی ۶” ۴۶’ ۳۱ عرض شمالی و ۱۲” ۲۶’ ۵۵ طول شرقی قرار دارد.

ذخیره استنباطی آهن که تا عمق ۶۰۰ متری محاسبه گردیده بیش از ۲۵۶ میلیون تن با عیار متوسط ۲۸/۴۷ (بیست و هشت و چهل و هفت صدم) درصد می باشد.

آنومالی ۱a (شمالی) در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان بافق و دارای مختصات جغرافیایی  ۶ً   ۴۶   ۳۱ عرض شمالی و ۱۲ً  ۲۶  ۵۵ طول شرقی می باشد. ارتفاع از سطح آزاد دریاها ۱۱۵۰ تا ۱۲۰۰ متر می باشد و این منطقه دارای آب و هوای خشک و صحرایی می باشد.

مطالعات اولیه اکتشافی کانسار در سالهای ۶۱-۱۹۶۰ توسط متخصصان آلمان غربی انجام گردیده است ذخیره استنباطی آهن که تا عمق ۶۰۰ متری محاسبه گردیده بیش از ۲۵۶ میلیون تن با عیار متوسط ۴۷/۲۸ می باشد.

این آنومالی در ۲۴/۴/۱۳۹۱ همزمان باسالروزولادت مقام معظم رهبری راه اندازی شد.

میزان کل استخراج تا پایان سال ۹۳برابر ۱۰۴۸۳۳۰۴ تن می باشد که میزان باطله برداری ۸۹۰۴۲۶۸ تن و میزان سنگ آهن  ۱۵۷۹۰۳۶ تن می باشد.

با توجه به اینکه در نظر است در این معدن از تکنولوژی کشور اوکراین استفاده شود و لازمه آن داشتن فید ورودی ۳۵ درصد می باشد لذا سنگ معدن فوق می بایست با سنگ آهن پر عیار معادن زاغیها مخلوط شده تا فید مناسب کارخانه مذکور تامین شود.  لازم به ذکر است در طرح مذکور با تغذیه سنگ با عیار ۳۵ درصد، آهن اسفنجی و کنسانتره تولید خواهد شد و مطالعات فنی و اقتصادی آن در دست انجام و پیگیری می باشد.

[tribulant_slideshow gallery_id=”3″]

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید:

  1. خیلی ممنون

    بافقی
  2. ممنون از اطلاعات مزایده ایکه
    قرار دادید