مشاهده مطلب

      ۱۸ تیر ۱۳۹۲      ۰             2598      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: معادن كشور به عنوان ثروت عمومی باید در مسیر افزایش تولید و سرمایه كشور قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امیر امینی در جمع مدیران ستاد این سازمان، با بیان این مطلب اظهار داشت: معادن به عنوان ذخیره استراتژیك و تجدید ناپذیر می تواند به عنوان جایگزین نفت در توسعه اقتصاد نقش ایفا كند و موجب اعتلای كشور شود.
وی افزود: با این حال، چنانچه همین ثروت عمومی در مسیر رفع مصارف جاری قرار گیرد، اقتصاد را دچار بیماری هلندی كرده و به آن آسیب می زند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت حضور بخش خصوصی در توسعه معادن، گفت: در كنار حضور فعال این بخش در حوزه معادن، باید حقوق ملت به عنوان صاحبان این معادن نیز احصا شود. وی تاكید كرد: همه مردم در سود استخراج معادن سهم دارند و بخش خصوصی با سرمایه گذاری در معادن و تولید مواد معدنی، باید سهم الشركه دولت و ملت را پرداخت كند. دولت نیز باید از آن، برای توسعه مناطق محروم استفاده كند.
وی ادامه داد: مناطق محروم كشور كه نیازمند سرمایه گذاری هستند، از معادن غنی نیز برخوردارند و باید با توسعه معادن، توسعه این مناطق نیز پیگیری شود.
امینی با بیان اینكه جداسازی و پراكنده كردن معادن از بدنه تخصصی، لطمات زیادی به بدنه اقتصاد كشور وارد می كند، تصریح كرد: باید با فرآیند سازی، برنامه ریزی صحیح و تدوین استراتژی كارآمد در حوزه معدن و صنایع معدنی، جایگاه اقتصاد را ارتقا دهیم.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: