مشاهده مطلب

      ۲۵ دی ۱۳۹۱      ۰             1480      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

مديركل دفتر صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح امكان سنجي صنايع معدني اين هفته همزمان با همايش و نمايشگاه فرصت هاي سرمايه گذاري در معدن و صنايع معدني رونمايي مي شود.

به نقل از«شاتا» محمد فاطميان با بيان اينكه طرح امكان سنجي صنايع معدني با هدف شناسايي فرصت هاي جديد سرمايه گذاري، افزايش رقابت پذيري بنگاه ها، ارتقا بهره وري و هدايت منابع در صنايع منتخب معدني به اتمام رسيده است افزود: براساس اين طرح، راهبرد برخي از كالاهاي منتخب صنايع معدني با هدف شناسايي مزيت ها، محدوديت ها، فرصت ها و آخرين وضعيت موجود تدوين شده است.

مديركل دفتر صنايع معدني با تاكيد براينكه اين طرح يك نسخه نجات براي صنايع مختلف معدني است و مسير سرمايه گذاري در اين بخش را روشن و شفاف كرده است، تصريح كرد: نتايج اين طرح براي به كار گيري در سند راهبردي صنعت، معدن و تجارت در اختيار معاونت برنامه ريزي وزارتخانه قرار خواهد گرفت و پس از بررسي هاي لازم در سايت بهين ياب قابل مشاهده خواهد بود.

وي از صنايع سرب و روي، صنايع مس و پايين دستي، قراضه فلزات اساسي، ظروف چيني، كاشي سراميك، سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي، نياز سنجي آموزش در صنعت سنگ و شناسايي فناوري هاي روز با هدف كاهش مصرف انرژي، خصوصا براي طرح هاي جديد ايجادي و توسعه اي به عنوان مواردي نام برد كه راهبرد آنها مدون شده است.

فاطميان افزود: اين برنامه ها در ۴ سطح بنگاه ها، وظايف تشكل ها و انجمن هاي صنعتي، بخش هاي مختلف در وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه ها و نهادهاي ديگر تدوين و وظايف هريك از اين بخش ها در تعامل با يكديگر تعريف شده است.

مديركل دفتر صنايع معدني اضافه كرد: مطالعات كاربردي در حوزه امكان سنجي، با اين هدف انجام شده كه ما در استان هاي مختلف ظرفيت هاي مختلفي داريم و مزيتهاي متفاوتي در معادن وجود دارد.

اين مقام مسئول افزود: ذخاير معدني، تنوع مواد معدني، چگونگي تامين انرژي، زير ساخت ها و … با يكديگر تفاوت هاي عمده و اساسي هريك از استان ها نسبت به ديگري است كه در قالب اين مطالعات بررسي و نقشه راه توسعه صنايع معدني در برش استاني آماده شده كه در قالب راه نگاشت تهيه شده و در استراتژي صنعت بكار گرفته خواهد شد.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: