مشاهده مطلب

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۲      ۰             4118      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: این منطقه به دلیل برخورداری از زیرساخت های ریلی، هوایی و دریایی بهترین مكان برای حضور سرمایه گذاران صنعت فولاد است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مسعود هندیان افزود: حضور در مهمترین نقطه راهبردی جهان و دسترسی به آب های آزاد، وجود منابع عظیم انرژی نفت و گاز و پالایشگاه و همجواری استان هرمزگان با مهمترین معادن سنگ آهن از جمله مزیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه معدنی خلیج فارس است.
وی ساخت و راه اندازی فولاد هرمزگان را به عنوان نمونه موفق صنعت فولاد در منطقه ویژه برشمرد و گفت: در حال حاضر نیز زمینه های فراوانی برای تكمیل زنجیره فولاد دارای ظرفیت خالی است كه به سرمایه گذاری نیاز دارد.
هندیان افزوده شدن ۲۵۰۰ هكتار به محدوده منطقه ویژه صنایع معدنی را اقدامی مثبت و موثر از سوی دولت برای رشد و توسعه صنایع معدنی ذكر كرد و افزود: این اقدام جوابگوی تقاضای روزافزون سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در این منطقه است.
به گفته وی پیش از این دهها سرمایه گذار برای دریافت زمین از منطقه ویژه در نوبت قرار داشتند كه با این اقدام به سهولت زمین دریافت خواهند كرد.
هندیان در عین حال تصریح كرد: واحدهایی كه در این منطقه احداث شده است، با استفاده از مزیت های منطقه به رشد سریع در تولید و صادرات دست یافته اند.
وی افزود: ارزش صادرات از منطقه ویژه صنایع معدنی در حال حاضر سالانه ۷۵۰ میلیون دلار است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: