مشاهده مطلب

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۲      ۰             2934      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

رئیس كمیته معدن كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس موضوع «جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی» را در دستور كار دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، داریوش اسماعیلی با بیان این مطلب اظهار داشت: «خام فروشی مواد معدنی» از جمله مسائلی است كه مردم و به تبع آن نمایندگان مجلس را رنج می دهد و تكمیل زنجیره افزایش فرآوری مواد معدنی نیز به عنوان مهمترین موضوع جهت جلوگیری از آن مطرح است.

وی ادامه داد: از جمله خواسته های مجلس از وزارت صنعت، معدن و تجارت این است كه برنامه جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی را ارائه و عملیاتی كند و مجلس در این زمینه آماده همكاری كامل است.
رئیس كمیته معدن كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: در مذاكرات انجام شده با بخش خصوصی به ویژه تولید كنندگان و صادر كنندگان سنگ آهن نیز بحث فرآوری و تكمیل زنجیره ارزش به طور جدی مورد تاكید قرار گرفت.
وی افزود: در جلسات مذكور، این موضوع نیز مطرح شد كه در صورت عدم توجه به این بحث، با ممانعت صادرات مواجه خواهند شد.
اسماعیلی در عین حال خاطرنشان كرد: همواره معتقدیم با این مساله نباید احساسی برخورد و به بهانه جلوگیری از خام فروشی، به قطع یكباره صادرات مواد خام اقدام كرد.
وی ادامه داد: این دو موضوع (جلوگیری از صادرات مواد خام معدنی و تكمیل زنجیره فرآوری) باید به موازات هم پیش رود و به تدریج از صادرات مواد خام كاسته و در مقابل، صادرات مواد فرآوری شده افزایش یابد.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: