مشاهده مطلب

      ۳۰ آبان ۱۳۹۱      ۰             949      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينكه عقب ماندگي در طرح ها و پروژه هاي فولادي كشور مشهود است، گفت: ارائه برنامه اي جامع براي افزايش ظرفيت هاي توليدي در صنعت فولاد امري لازم و ضروري است.
به گزارش معدن نيوز، داريوش اسماعيلي با بيان اين مطلب گفت: توليد انبوه فولاد و افزايش ظرفيت هاي توليدي در اين بخش در برنامه چهارم و پنجم توسعه پيش بيني شده بود اما بايد گفت كه اين صنعت هم اكنون فاصله زيادي تا تحقق برنامه هاي پيش بيني شده دارد.
وي با بيان اينكه برنامه هاي توسعه اي در صنعت فولاد، مطابق با انتظارات پيش نرفته است، تصريح كرد: بر اساس هدف گذاري ها، مقرر شده بود كه ميزان توليد فولاد در كشور در پايان چشم انداز ۱۴۰۴ به ۵۴ ميليون تن افزايش يابد.
وي با بيان اينكه كشور به لحاظ دارا بودن ذخاير سنگ آهن، غني است، اظهار داشت: پرهيز از خام فروشي و پرداختن به مقوله فرآوري ذخاير معدني به خصوص فرآوري سنگ آهن مي تواند در پيشبرد برنامه پنجم توسعه بسيار موثر واقع شود.
به گفته اسماعيلي، تكميل زنجيره ارزش در صنعت فولاد كشور از اهميت ويژه اي برخوردار است و بايد مورد توجه جدي فعالان اين عرصه از صنعت كشور قرار گيرد.
رئيس كميته ويژه معادن وصنايع معدني مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: هم اكنون تعدادي كارخانه فولادسازي در نقاط مختلف كشور در دست احداث است و چنانچه اين كارخانه ها به بهره برداري برسد، مي توان اميدوار بود كه بخشي از عقب ماندگي ها در ابن حوزه جبران شود.
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در ادامه بيان داشت: بررسي ها نشان مي دهد كه عقب ماندگي ها در اين صنعت بيش از تصورها است و بايد از طريق پيش بيني برنامه هاي جامع نسبت به رفع اين عقب ماندگي ها اقدام شود.
وي در خصوص توقف صادرات محصولات فولادي اذعان داشت: هم اكنون كشور نيازمند تامين ارز است و اين مهم مي تواند از طريق صادرات محصولات غير نفتي از جمله محصولات فولادي به ساير كشورها حاصل شود.
اسماعيلي در پايان خاطرنشان كرد: كميته ويژه معدن و صنايع معدني مجلس شوراي اسلامي به هيچ عنوان موافق ممنوعيت صادرات محصولات فولادي نيست.

 برچسب ها : ،

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: