مشاهده مطلب

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۳      ۰             5131      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش ایمیدرو به نقل ایرنا ، محمد تقی کره ای پیش از امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان ایمیدرو به منظور توسعه فعالیتهای اکتشافی در کشور اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران در کمربندی از کره زمین واقع شده که دارای پتانسیل بالای معدنی است که سرب و روی ، آهن ، طلا از جمله اقلامی است که در اندازه های جهانی محسوب می شوند.

وی یادآور شد : مطالعات نشان می دهد که دوره زمانی پنج تا هشت سال زمان نیاز است تا یک کانسار در اندازه های جهانی مورد بهره برداری قرار گیرد و امروز فاصله اکتشاف تا مرحله بهره برداری در دنیا کوتاه شده است .

به گفته کره ای ، ایران دارای ذخایر زیر سطحی غنی است ، اما تاکنون برداشت مواد معدنی در کشور به صورت سطحی صورت گرفته و به عمق وارد نشده ایم .

ایران سالانه حدود ۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی از ذخایری که به شکل عمده در سطح واقع شده اند ، استخراج می کند .

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور خاطرنشان ساخت: میانگین پوشش اکتشاف ذخایر معدنی در عمق در سطح جهان ۷۹ متر اعلام شده ، درحالی که در ایران این رقم کمتر از ۳۰ متر است .

میزان ذخایر معدنی اکتشافی کشور ۵۷ میلیارد تن است که از این رقم حدود ۳۷ میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است .

وی اضافه کرد : سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در کنار فعالیتهای جاری خود ، از همکاری با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) در زمینه توسعه و اجرای پروژه های زمین شناسی و اکتشاف مواد معدنی در خارج از کشور استقبال می کند .

مجموع مواد معدنی شناسایی شده در سطح کشور به ۶۸ نوع ماده رسیده و انتظار می رود با توسعه فعالیتها شمار مواد مزبور افزایش یابد.

کره ای خاطرنشان ساخت : سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با شماری از کشورهای جهان تفاهمنامه همکاری دارد و در این مسیر از حضور سازمان توسعه ای ایمیدرو می تواند بهره گیرد و انتظار می رود در قالب تفاهمنامه یاد شده این امر شکل اجرایی یابد.

ایران در شمار ۱۰ کشور برتر از نظر تنوع مواد معدنی در جهان محسوب می شود و کشورمان جایگاه پانزدهم دنیا از لحاظ ذخایر مواد معدنی را به خود اختصاص داده است .

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: