مشاهده مطلب

      ۰۹ بهمن ۱۳۹۷      ۰             17061      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، خداداد غریب پور که در نشست با روسای تشکل های معدنی و صنایع معدنی سخن می گفت، تصریح کرد: گفت و گوهای دو طرفه مشکلات جاری از جمله تامین مالی، تامین بازار داخلی، ‌قیمت و اقتصاد بازار و … را برطرف می کند.

وی با تاکید بر اینکه گوش شنوایی برای شنیدن سخنان تشکل ها داریم، گفت: در ایمیدرو کمیته ای برای تامین مالی تشکیل داده ایم که از پیشنهادهای بخش خصوصی در این حوزه نیز استقبال می کنیم.

غریب پور تصریح کرد: روسای تشکل ها می توانند حتی عضو این کمیته شوند و راهکارهای مورد نظر را برای تنوع بخشی به تامین مالی ارایه دهند. وی با تاکید بر اینکه منابع محدودی برای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی داریم، اظهار داشت: ارایه روش های جدید یا جایگزینی با راه های فعلی یکی از اهداف کمیته مالی ایمیدرو است.

وی معتقد است: نیازمند گفت و گوهای مستمر هستیم تا شناخت دقیق تری از اقدامات طرف دولت و توانایی بخش خصوصی ایجاد شود.

به گفته معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، استفاده از توان کارشناسی ایمیدرو و توانمندی های بخش خصوصی نقطه قوتی برای ذینفعان این سازمان که همانا تشکل ها و بخش خصوصی هستند، ایجاد خواهد شد.

سهیم شدن در اطلاعات

وی تاکید کرد: برگزاری جلسات مشترک، سبب سهیم شدن اطلاعات دو طرف می شود و تجربه نشان داده، بسیاری از سوء تفاهم ها نیز برطرف خواهد شد.

غریب پور در بخش دیگری از سخنانش گفت: همانند طرح جامع فولاد، طرح های دیگری برای بخش مس، طلا و … نیاز داریم که این امر با همفکری و حضور تشکل ها انجام می شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: پویایی لازم نیز برای بازبینی احتمالی طرح های جامع وجود دارد که این امر نیز در سایه تعامل و گفت و گو به دست می آید.

جذب نقدینگی

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:‌ در حالی که امروزه نقدینگی کشور به مرز ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده، معدن و صنایع معدنی توانمندی بالایی برای جذب بخشی از این رقم دارد.

غریب پور با اشاره به اهمیت بخش اکتشاف گفت: طرح های بزرگ اکتشاف را با همکاری تشکل ها و نهادهای مرتبط اجرایی خواهیم کرد.

 

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: