مشاهده مطلب

      ۲۵ آذر ۱۳۹۲      ۰             3796      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

عملكرد و صورت های مالی منتهی به سال ۹۱ ایمیدرو به تصویب اعضای مجمع عمومی این سازمان رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده سازمان، به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت و با حضور اعضای معاونت برنامه ریزی و مطالعات راهبردی ریاست جمهوری، وزات امور اقتصادی و دارایی، وزارت نیرو، وزارت تعاون و وزارت كار و رفاه اجتماعی و مدیران ارشد ایمیدرو برگزار شد.
در این مجمع، گزارش سازمان حسابرسی كل كشور درباره عملكرد و صورت های مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۱ ایمیدرو به تصویب اعضا رسید.
محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان رئیس مجمع، با ابراز امیدواری از اینكه صورت های مالی سال ۹۲ ایمیدرو شفاف تر از عملكرد سال ۹۱ و با نظم و انضباط بیشتری همراه باشد، گفت: با توجه به مطالبات ایمیدرو از دیگر سازمان ها و شركت ها، كمیته ویژه ای برای وصول مطالبات این سازمان تشكیل و این موضوع تا وصول كامل، پیگیری شود.
نعمت زاده با اشاره به اینكه واگذاری های صورت گرفته طی سال های گذشته به صورت رد دیون دولت و سهام عدالت بوده است، گفت: به وزیر امور اقتصادی و دارایی نامه نوشته ایم كه در واگذاری های بعدی، بررسی های دقیق تری صورت گیرد.
وی افزود: موضع وزارت صنعت، معدن و تجارت این است كه معادن بزرگ كشور جزو انفال بوده و قابل واگذاری نیست و تنها می توان بهره برداری از آنها را به بخش خصوصی سپرد. طبق قانون جدید معادن، شورای عالی معادن با تعیین میزان ذخیره آن، مشخص می كند كه كدام معادن قابل واگذاری است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت پروژه سیمان ونزوئلا اعلام كرد: این پروژه، گرچه با مشكلاتی در اجرا مواجه شده، اما چون موضوع برای حفظ اعتبار كشور مهم تلقی می شود، آن را تا مرحله تولید به پیش خواهیم برد.
همچنین، مهدی كرباسیان، معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو در جلسه مذكور، با اعلام این خبر كه فراخوان جذب سرمایه گذار برای استحصال باطله های معدنی سنگ آهن جلال آباد به زودی انجام می شود، اظهار داشت: مقدمات كار فراهم شده و با جذب سرمایه گذار از بخش خصوصی، میلیون ها تن باطله این معدن با احداث كارخانه در محل، بازیابی خواهد شد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با توجه به سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت، این سازمان خروج شركت تهیه و تولید مواد معدنی از لیست واگذاری ها را پیگیری می كند زیرا این شركت، بازوی عملیاتی و معدنی ایمیدرو تلقی می شود.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: