مشاهده مطلب

      ۰۴ دی ۱۳۹۱      ۰             1180      اخبار معدن   Print This Post Print This Post

معاون صندوق توسعه ملي گفت: طرح هاي فولاد و سيمان بيش از دو ميليادر دلار از محل صندوق توسعه ملي تامين مالي شدند.
گزارش روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران به نقل از خبرگزاري مهر حاكي است ،‌ احسان شريفي تصريح كرد: ۲۶ طرح فولادي به ارزش ۱٫۶ ميليارد دلار و ۲۰ طرح سيمان و بتن به ارزش ۴۵۰ ميليون دلار از محل منابع ارزي صندوق توسعه ملي تامين مالي شده اند.
معاون برنامه ريزي صندوق توسعه ملي با اشاره به افزايش موجودي صندوق توسعه ملي به ۴۳ ميليارد دلار از اختصاص حدود ۷٫۷ ميليارد دلار منابع اين صندوق به ۲۵ طرح صنايع نفت، گاز و پتروشيمي خبر داد.
احسان شريفي در گفتگو با مهر با بيان اينکه در حال حاضر حدود ۴۳ ميليارد دلار کل موجودي ارزي صندوق توسعه ملي است، گفت: در چند سال گذشته ۱۶ قرارداد ارزي به ارزش ۲۹٫۲ ميليارد دلار براي تامين مالي طرحهاي اولويت دار صنايع نفت، گاز ، پتروشيمي ، نيروگاه، فولاد و سيمان امضا شده است.
وي تاكيد کرد: در شرايط فعلي صندوق توسعه ملي در بين صدوق هاي داراي ثروت ملي جايگاه بيستم جهان را به خود اختصاص داده است.
معاون برنامه ريزي و فناوري اطلاعات صندوق توسعه ملي با تاکيد بر اينکه در چند سال گذشته ۱۷ قرارداد ريالي به ارزش ۵ ميليارد و ۹۵۰ ميليون دلار امضا شده است، تصريح کرد: تاکنون بانک صنعت و معدن و بانک ملت به ترتيب با ۶ ميليارد و ۵ ميليارد دلار بزرگترين بانکهاي عامل صندوق توسعه ملي بوده اند.
اين مقام مسئول با يادآوري اينکه تاکنون تامين مالي دو طرح نفت و گاز به ارزش ۵ ميليارد دلار از محل منابع صندوق توسعه ملي انجام شده است اظهار داشت: همچنين تامين مالي ۲۳ طرح پتروشيمي به ارزش ۲٫۷ ميليارد دلار و تامين مالي ۱۳ طرح نيروگاهي به ارزش يک ميليارد دلار از محل منابع اين صندوق انجام شده است.

 دیدگاههای کاربران

  1-  دیدگاهها پس از تایید مدیر سایت نمایش داده می شوند.
  2-  از ارسال دیدگاههای تکراری و حاوی توهین به حزب یا گروه خاصی پرهیز گردد.

عبارت زیر را تکمیل کنید: